Kealaaaa

Hoi

Voor deze zomer in july 3-4 weken zuid India , wat zijn zeker de plaatsen voor naar toe te gaan
We houden wel van afwisseling , strand , jungle , bergen strand :slight_smile:

Alvast bedankt

:wereld:

onze route is gepland

het word dus van cochin , Munnar ,Thekkady, en zo richting de kuststree
kovalam…

Iemand fijne tips van plaatsen wat we zeker moeten gaan bezoeken? , het zal een rondreis worden van een 4 tal weken.
tips voor fijne hostels hotels b&b altijd welkom.

:cheer:nobody …

Waar kom je aan, en waar vertrek je weer ?

1 like

Komen aan in cochin, en zo richting Munnar ,Thekkady, kuststreek
kovalam…
en terug richting Cochin.

Dan kan je er nog makkelijk enkele plaatsjes bijnemen. Varkala is wel leuk om even te ontstressen. Leuke overnachtingsplaats is daar Puthooram resorts, op de cliffs, heel mooie bungalootjes in een tropische tuin. De vogeltjes en vlinders krijg je er gratis bij.
Allepey mag je ook niet overslaan. Het stadje zelf is niet veel bijzonder, maar je kan er wel leuke housboattrips starten.
Palmy lake guesthouse, aan de voetgangersbrug, aan de oostkant van het stadje, is een heel nieuw guesthouse. Ze zaten vroeger ergens anders, maar hebben vorig jaar dit nieuwe guesthouse geopend. Niet te duur en heel, heel mooi en proper. Ze hebben ook nog een klein resort, iets verder weg.
In thekkady, Kumily eigenlijk is er een fantastisch guesthouse een beetje van de weg af van Kumily dorp naar de ingang van Periyar park. Het heet de Meadow view inn, en is voor mij het mmoiste en meest relaxe guesthouse waar ik ooit verbleef. Boomhutten met uitzicht over het wildpark, en je ziet veel wild passeren vanaf je eigen terras of vanuit de lounge.
In Cochin zijn tal van homestays, heb er al in verscheidene verbleven, allemaal heel ok.
Kovalam ben ik nog niet geweest, schijnt tegenwoordig nogal overspoeld door arrogante Russen, maar dat heb ik maar van horen zeggen.

wow Thierrydb, super bedankt , heb eens even gegoogeld en het ziet er allemaal super uit.
Wat zou het beste zijn opvoorhand boeken of gewoon terplaatse gaan zien naar de questhouses ?

en als je varkala aandoet …neem dan ook 'smorgens vroeg eens de tijd om een nabij gelegen vissersdorpje aan te doen …wij waren er rond ± 7hoo
en vonden het een hele belevenis om die mensen aan het werk te zien
…wij bezochten eentje ongeveer 6km ten zuiden van varkala

ook in munnar …zeker doen omwille van theeplantages !!!
als je naar topstation gaat …zie dat je er rond 10h00 bent …
want mist vult zeer vlug de vallei !!!

geert,

1 like

Best gewoon ter plaatse even rondkijken. In juli zal het sowieso vrij rustig zijn, veel zaken zullen ook gesloten zijn wegens laagseizoen.

Thierry

heb je misschien gegevens van Meadow view in , vind hier nergens gegevens van terug.
**
**

Dit is alvast een link :

http://www.periyartigerreservethekkady.com/

Als je even op google meadow view inn kumily intikt, krijg je heel wat reviews.

Super, thx :wink:

Sorry voor de vragen Thierry, maar je weet zoveel over India :slight_smile:

Welk gedeelte is het het mooist om de backwaters te doen,?

Geen probleem :cheer:

Allepey is zowat het Mekka van de backwater tours. Er zijn nog andere plaatsen waar je terecht kan, maar in Allepey heb je een enorme keuze aan houseboats en kan je rustig “rondshoppen” op zoek naar een geschikte boot. Je kan de houseboat huren inclusief bootsman, mec en kok voor zolang je maar wil, je overnacht dan op de boot terwijl hij stil ligt midden in het meer. Overdag doe je een traject door de backwaters.

Wil je de kleinere waterwegen verkennen, kan je een kano huren met roeier. Heel mooi.

Heb je geen zin of budget voor een backwater cruise met een houseboat, neem dan de ferry (busboot) tussen Kollam en Allepey (acht uur, met lunchstop) of Kottayam en Allepey (3 uur). Deze ferry’s varen langs dezelfde waterwegen als de houseboats maar kosten bijna niks. De tocht tussen kottayam en Allepey vond ik het mooist.

1 like