Kamperen in (zuid) Italië

Wij (dik 70+) van plan in juni door zuid Italië te reizen met een tentje. Helaas moet de computer mee. Nu worden we nogal afgeschrikt door berichten via Chat GPT over de veiligheid in het zuiden. Er wordt aangeraden steeds alle kostbaarheden met je mee te dragen, incl. laptop. Ook niets in de auto achterlaten. Dit lijkt ons onhoudbaar. Wij kamperen ons hele leven al en hebben altijd (terecht) vertrouwen gehad in onze medekampeerders.
Heeft iemand ervaring/tips?

Wij zijn juist terug van 2 weken zuid Italie, een week in een bungalow op een camping en een week in een B&B. Wij hebben eigenlijk niets gemerkt van onveiligheid. Hadden altijd een tablet bij in de auto en lieten die daar ook achter! Misschien alles in de koffer steken. Zuid Italie was wel heel warm!

Dank voor je bericht. Ik denk dat een bungalow en/of B&B veiliger is. Wij kamperen in een tent. Maar goed te weten, dat e.e.a. in de auto kan achterblijven. Helaas gaan we toch zuid Italië dit jaar om medische redenen niet halen. Volgend jaar beter!