Kamperen in de dolomieten (Noord Italië)

We zijn dit jaar van plan om een groot gedeelte van onze vakantie in de dolomieten door te brengen.

Drie vragen hierover.

  1. Hoe eenvoudig is het om in het hoogseizoen (augustus) op de bonnefooi een camping te vinden? Mijn idee is toch wel, als de ene vol is, dan is er een paar (kilo)meter verderop wel een andere. Klopt dit? Heeft iemand deze ervaring in de dolomieten? (omgeving Trento, Bolzano, Cortina)

  2. Hoe koud wordt het over het algemeen in de zomer als je op 1500 meter hoogte op de camping zit? Is het zo dat je na zonsondergang eigenlijk je tent in moet omdat het te koud is? Is het verstandiger om een ‘lagere’ camping op te zoeken?

  3. Andere tips? Of op een mooie camping geweest die het vermelden hier waard is? Wij houden van rustige kleine, groene (boeren)campings. Over het algemeen zijn de campings die op ‘internet’ en in de boekjes staan, toch vaak erg druk. Zijn er veel campings die niet in elk boekje staan?

Een hele late reactie, of eigenlijk een vraag: is het jullie gelukt om kleine campings in de Dolomieten te vinden. Wij kamperen ook graag wat hoger in de bergen. Ik kan helemaal niets van onze gading vinden. Dan maar op de bonnefooi of is dat niet verstandig? Wat waren jullie ervaringen?

Ik hoor ook graag meer over jullie ervaringen met reizen door de Dolomieten!