hoi allemaal,
Weet iemand of de kampeerspullen (tentje, pannen, brander) een beetje betaalbaar zijn en of er makkelijk aan te komen is? Niet dat je stad en land af moet zoeken…
Mijn ervaring is , dat als je voor je op reis gaat meer tijd hebt en beter bekend in de streek waar je woont, je beter die spulletjes van te voren kunt komen in NL. Soms ook in een tweedehands winkel.
In Auckland zijn er verscheidene goede winkels bv Kathmandu; erg goede kwaliteit, veel keus maar prijzig behalve rond Pasen, wanneer ze een Sale hebben. Er zijn ook goedkopere sportzaken o.a. op K-road, bovenaan Queenstreet,Auckland.
Berg en wandelschoenen voor in de bush zijn echt heel goed bij Kathmandu en vaak goedkoper (vooral in de Sale) dan in NL.
Denk eraan dat je geen gasflesjes mee kunt nemen in het vliegtuig.
Gasflesjes koop je vaak bij bouwmarkten goedkoper (bv Bunnings) of ook wel The Warehouse; deze laatste heeft trouwens ook goedkope kampeerspullen maar heel vaak mindere kwaliteit, maar voor een tijdelijke slaapzak is dat misschien een goede keus.
Een slaapzak neem ik zowiezo mee, maar omdat ik eerst nog naar australie ga, wil ik liever geen tent ed meenemen vanuit nederland. En dan door naar auckland dus je tips neem ik zeker ook mee.THANX!:dag: