Kampeerplek Toscane en omgeving

Hallo,

Ik zoek een camping met een gemoedelijke sfeer voor ons als gezin met 2 kids van 9 en 10 jaar. Wij zoeken een grote kampeerplek van ong. 100 m2 en waar ze ook voldoende electra hebben min. 6 amp. En een schone en warme douche zonder muntjes.
De campings, die ik tot nu toe ben tegengekomen zijn meestal erg groot met heel veel animatie, maar mijn kids gaan daar nooit heen en savonds een beetje rust vinden wij ook erg prettig.
Een zwembad vinden de kids wel erg leuk, dus als dat er is (een heel kleintje is al leuk zat). Dus als iemand ideen heeft dan hoor ik dat graag

mvg Mathilde

**http://www.activabolsena.nl **

**Beste Mathilda **
Wij kunnen je ondertsaande camping van harte aanbevelen. Het ligt in noord Lazio op de grens met zuid Toscana en Umbrie.

Camping “Tre Gradini” is een zeer rustige, mooie, doch eenvoudige camping liggend tussen de groene heuvels aan de Noordwest zijde van het Lago di Bolsena. De prachtige plaatsen voor de tent, caravan of camper bevinden zich direct aan het meer of op een van de terrassen van de camping in een oude olijfgaard. Sta je op het terras gedeelte dan is het uitzicht op het meer en de omringende heuvels adembenemend mooi.
Er is een privé strand voor de campinggasten. Ideaal voor gezinnen met kinderen en voor jong en oud is er de mogelijkheid om te surfen, kanoën, slapen op het strand en het maken van een kampvuur, etc. En wanneer je s`avonds met een goed glas wijn of een lekker ander drankje voor je tent zit of aan het strand, kijkend naar de heldere sterrenhemel,…. kan je vakantie niet meer stuk.
Kijk voor meer informatie op onze website www.activabolsena.nl en voor recensies op de tweevoeter.nl onder Italie, wandelvakanties en arrangementen. Voor informatie kun je ons altijd mailen:info@activabolsena.nl

Dag Mathilda

Misschien is de camping Semifonte in Barberino val d’elsa ook wel een idee.
Hij ligt precies tussen Siena en Firenze(dichtbij de A1) en is een perfecte uitvals basis om de omgeving te verkennen.

De camping zelf is rustig (vanaf 22moet het stil zijn etc), zeker niet groot en alle voorzieningen zijn prima in orde!
Een zwembadje zit er ook bij en op loopafstand zit een heerlijk restaurant!
Het is enigzinds een trekkerscamping, maar desondanks is het een gezellige en prima camping midden in Toscana!

Succes!
Dorien

Hoi,
Heb je camping Lucerino in Monticello Amiata al eens gezien? Het is een hele fijne camping, tegen een berg aan. Leonardo, de eigenaar, is zeer behulpzaam. Er zijn geen grote animatieteams, maar er valt genoeg te doen. De toiletten zijn oud (mooie gele tegels), maar functioneren goed. Wij zijn er meerdere keren geweest. Echt een aanrader.
groet,
Carla

1 like

Camping la Chiocciola heeft alles wat je vraagt! De camping is niet zo heel groot. De plekken zijn ongeveer 90 m2, er zijn 3 zwembaden, 6 ampere stroom, waterpunt op de plek zelf, warme douches zonder muntjes, er is animatie maar niet overdreven, lekker restaurant, goede basis om het meeste van toscane te zien: Arezzo, Siena, Florence en alle kleine dorpjes. Ik raad m je zeker aan!

1 like

dag,

Camping Le Balze, aan de rand van het stadje Volterra is een rustige camping met een prima zwembad. Deze camping staat ook in het boekje rustiek kamperen. Je kan niet reserveren en je mag je eigen plek uitzoeken, deze verschillen van grootte. Vanaf de camping kan je de stad Volterra lopend bezoeken. Op de weg ernaar toe zit een prima pizzeria.

1 like