Camping toscane, wie helpt?

Hallo!
Wij zijn op zoek naar een camping in toscane.
De camping moet voldoen aan:
stacaravans te huur
dicht bij een dorpje (loopafstand, max. 2 km. tot centrum) waar we wat kunnen shoppen en eten
zwembad
kampwinkel
restaurant(je)
Netjes en verzorgt
vriendelijk personeel

Wie weet wat voor ons, een gezin met 2 kleine kinderen van 2 en 5 jaar. De bedoeling is dat we half juli 2007 daar heen gaan.
Graag advies!!

Al Uw wensen worden vervuld op:

Prettige vakantie.

nog meer suggesties,
wellicht aan de toscaanse kust?
Is er in juli/augustus veel muggenoverlast in de toscaanse regio?

Neen, gelukkigerwijs is er er Toscana relatief (nog steeds) zeer weinig last van muggen. Dat wil niet zijn dat er helemaal geen muggen zijn. Maar muggen houden van stilstaand zoetwater en dat is er in het heuvellandschap van Toscana maar zeer weinig. Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.
Lago Trasimeno (in Umbrie trouwens, maar op slechts 25 KM afstand vanwaar ik in Toscane woon) vermijd ik in de zomer(avonden).

Van hoogte (die bovengenoemde camping in Sarteano ligt op 500 meter ) en van zoutwater (ondergenoemde camping) houden muggen niet.

Als je persé een heel goede (m.i. althans) camping in Toscane zoekt vlakbij zee, dan is mijn ervaring dat Le Capanne verreweg een van de allerbeste is.

Maar tegelijkertijd zeg ik: als je de beschikking hebt over eigen vervoer (een eigen auto) dan vind ik persoonlijk een verblijf met kinderen in Toscane op een agriturisme (een logeer-boerderij) ook aanbevelenswaardig. Je rijdt in x -minuten of bijv. in 1 uur door een prachtig landschap 's-morgens naar zee en strand en 's avonds met zon’s ondergang in omgekeerde richting…

Maar zoek je een camping aan het strand dan is La Capanne m.i. een mooie gelegenheid.

Wil wel gaarne t.z.t. een verslag van Uw ervaringen.De mijne ( 4 keer, nee nu 6 keer, daar familie ondergebracht, waren 100% positief)

Distinti Saluti
Arturo

la capanne lijkt me idd. wel mooi, maar helaas zit dit dus weer best ver van een dorpje. Wij vinden het altijd erg leuk om 's avonds naar een dorpje te wandelen en daar wat te gaan eten. Maar vanaf la capanne is dit volgens mij zeker een kilometer of 5 voor je in het centrum bent. Met kleine kinderen is dit veel te ver.
Mariska