Kameroen, Benin of Burkina Faso?

Hallo allemaal,

Volgend studiejaar heb ik een paar maanden vrij tijdens het jaar en dan wil ik graag stage lopen in West-Afrika. Stage in lijn met mijn studie (antropologie) en West-Afrika om ook mijn Frans wat bij te spijkeren.

Ik heb nu mogelijkheden gevonden in Kameroen, Benin of Burkina Faso die me aanspreken. Aangezien ik nog nooit in die regio ben geweest, vind ik het erg lastig om te kiezen. Hebben jullie advies? Wie is er in één of meerdere van deze landen geweest en wat vond je ervan? Of is er een ander land in de regio aan te raden?

Alvast bedankt!

Balooloo

Wow, wilde plannen, leuk!

Over Kameroen kan ik niet zoveel zeggen, maar ik zou voor Benin kiezen. Ik heb daar een half jaar gezeten en vond het erg prettig. Het is er veilig, de mensen zijn vriendelijk. En het is antropologisch interessant, het is de bakermat van de voodoo.

Ik heb 2 weken door Burkina gereisd maar dat vond ik een stuk minder. Het is er politiek onrustiger (twee weken nadat ik er was was er een avondklok enzo). Wat ik heel vervelend vond was dat ik als blanke vrouw niet echt rustig in mijn eentje over straat kon, ik werd voortdurend lastiggevallen. Echt met opmerkingen als; mevrouw ik wil met je naar bed!
Misschien hebben anderen andere ervaringen, maar ik vond het nogal storend.

Kameroen lijkt me ook erg boeiend, maar daar ben ik nog niet geweest…

Succes met de keuze!