Vanaf januari zal ik gedurende 30 weken een onderzoeksproject uitvoeren in Melbourne in het kader van mijn master Farmacie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Daarom ben ik voor die periode op zoek naar een kamer/appartement in Melbourne. Ben/ken jij iemand die een kamer beschikbaar heeft of een huisgenoot zoekt voor januari - augustus, stuur me dan (vrijblijvend) even een berichtje voor meer informatie. Ik hoor het ook graag als je nog andere tips hebt in die richting!
Drie jaar geleden heb ik een tijdje in Melbourne gewoond en daar een appartement gedeeld in South Yarra.
Mijn ervaring is dat je in Melbourne heel gemakkelijk een gedeeld appartement kan vinden, maar enkel “last minute”, nog geen weken/maanden op voorhand.
Ik had ook graag op voorhand alles geregeld, maar ik kon weinig/geen kamers vinden. Uiteindelijk gewoon in een hostel geboekt voor de eerste dagen en dan ter plekke op zoek gegaan. Waarschijnlijk ken je deze site wel al. Je hebt heel veel keuze en als je al ter plekke bent, kan je meteen ook kennismaken met je huisgeno(o)t(en) en het appartement zien.
Hoi Mirjam,
Jij zit momenteel waarschijnlijk ook in Melbourne en hopelijk ook al een kamer gevonden?
Ik ben Lian, 22 jaar en momenteel ook in Melbourne voor een stage onderzoek voor mijn master. Ik loop stage bij de Melbourne university bij de public health department. En ik heb eigenlijk een hele simpele vraag, ik ben hier pas een week, ken nog weinig mensen, ook nog op zoek naar een kamer enzo. Dus heb je misschien zin om een keer af te spreken, koffie te doen ofzo? Ik weet niet hoe gesetteld jij al bent maar anders kan je me allicht wat meer vertellen en zo niet dat kunnen we samen eventueel op “ontdekkingtocht” uitgaan
Gr. Lian (Als het je leuk lijkt dan kan ik mijn email of Australische nummer geven)
Hoi Lian,
Bedankt voor je berichtje. Ik ben sinds eind augustus vorig jaar weer terug in Nederland na een toptijd in Melbourne. Afspreken zal dus niet gaan.
Als tips kan ik je geven dat op de buiten-zijmuur van Readings (boekwinkel) aan Lygon Street advertenties voor kamers hangen en ik heb zelf twee kamer geregeld via gumtree.com.au. Succes met settelen!
Groetjes,
Mirjam
Hey Mirjam, lekker scheel gekeken, sorry! Ik ken de website en die boekwinkel muur inderdaad dus ben al bezig met kamers bekijken enzo. Gaat helemaal goed komen!