Op diverse site’s staan temperaturen vermeld, maar dit schommelt nogal. Wat kun je verwachten in Portugal, half juni? Het zal voor het eerst zijn dat ik Portugal bezoek, en ben me nog volledig aan t orienteren…Spannend:)
Tja, het weer. Ik woon nu 12 jaar in de Algarve, en zo´n beroerde winter hebben we nog nooit meegemaakt. Het regent al ruim 4 maanden, met af en toe een droge dag. Bizar!
Garantie geef ik dus niet, maar normaal gesproken zijn Mei, Juni, September en Oktober de beste maanden. Hoewel: we hebben met de kerst ook geregeld in de zon met tegen de 20º gezeten!
Juli en Augustus zijn voor Nederlanders vaak te warm (35º of meer).
Juni is een goede keus: mooie temperatuur (20-25º) en nog niet zo vreselijk druk.
Geniet van je vakantie, groeten,
John.
Hoi John,
Bedankt voor zo’n snelle reactie!
Wonen in de Algarve, te gek:) Een echte kenner dus? Behoorlijk lange regenperiode op moment…Jammer, maar onvoorspelbaar inderdaad. Het kan alleen maar beter worden dan. Juni klinkt nog steeds als een goede keuze in ieder geval.
Groeten, Michelle
Dag Michelle
Wij wonen aan het andere uiteinde van het land ten noord-oosten van Braga.![]()
Ook hier erg veel regen gehad maar nu ziet het er gelukkig al wat beter uit. Maar we mogen hier nog niet klagen…
Juni is een fijne maand en niet al te heet.
Een aanrader!
Groetjes en alvast veel plezier met de voorbereiding.
PS. Via onze website kun je evt websites met algemene informatie vinden.
http://www.borboletanomonte.eu/linksnl.html
Ook al wonend in Portugal…Ik word bijna jaloers;). Ga die site eens even bekijken.
Dank!
Hoi,
En wij wonen dan weer in het midden van portugal, waar het ook veel geregend heeft, maar kennelijk toch minder dan in het verre zuiden, zo zie je maar weer, de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Het is hier in juni normaal gesproken droog en een graad of 18-20, maar inderdaad zijn er geen garanties voor het weer! Kijk eens op onze website www.quintadafonte.nl
Ryan air vliegt trouwens heel goedkoop vanuit eindhoven naar porto, altijd goed om te weten! Ga je kamperen of in een bed&breakfast?
Veel plezier met de voorbereidingen en … kom vooral langs!
Groeten, Liedewij en Jolein
Quinta da Fonte, Portugal