java december 2009

hoi allemaal,

op 1 december land ik in jakarta en ben van plan om zoveel mogelijk van java te zien in de volgende 3 weken.
vorig jaar heb ik in een maand in cambodia gereisd en heb daar vooral genoten van de minder toeristische, toevallige uitstappen. ik heb telkens min of meer een planning in mijn hoofd, maar vind het fantastisch om daar zeer flexibel mee om te springen en gewoon te zien wat er op mijn weg komt. uiteraard wil ik ook zeker de highlights van een land/ eiland gezien hebben, maar ik laat ook graag een paar (kleinere) toeristische uitstappen vallen om contact met de plaatselijke bevolking te hebben of om gewoon op ontdekking te gaan in de omgeving.
aangezien dit de eerste reis is die ik echt helemaal alleen maak zou ik het fijn vinden om hier of daar toch eens af te kunnen spreken met andere reizigers en te zien of er mogelijkheid is om een stukje samen te reizen of om gewoon een avond gezellig samen iets te gaan eten.
ik ben een dertig-jarige vrouw die sinds vorig jaar de reismicrobe helemaal te pakken heeft en nu elke gelegenheid grijpt om een stukje van de wereld te zien.

ben je die periode ook in de omgeving, laat me iets weten…
tips zijn ook altijd welkom
groetjes sara