Jarig zijn op een bijzondere plek

Omdat ik in september jarig ben en in die periode ook vaak een reis maak, was ik een paar keer op een bijzondere plek tijdens mijn verjaardag zoals:

2006 – in Timboektoe, Mali
2007 – Angoda, Sri Lanka
2008 – de Galapagos eilanden
2013 - in Macchu Picchu, Peru

En jij?

1985: Van meer (Oost Turkije).
1990: Kalibukbuk (Bali).

Verder was ik volgens mij, hoewel ik best wat reis, altijd thuis op 4 juni. Kennelijk geen tijd om op reis te zijn, begin juni.

Niet heel bewust heb ik er een paar jaar een gewoonte van gemaakt tijdens m’n vakantie op reis te zijn:

[ul]
[li]2010: terugkeer in Beijing met de slaaptrein vanuit Pyongyang, met als verjaardagscadeau een langer verblijf daar vanwege de IJslandse aswolk… [/li][li]2011: vlucht vanaf Schiphol naar China. Ben bij het inchecken nog gefeliciteerd, maar verder een heerlijk rustige verjaardag. [/li][li]2012: verjaardag in Pyongyang, tijdens een groepsreis. Ik vind het zeker attent van de reisbegeleidster dat ze er best wat werk van had gemaakt, maar alsjeblieft, nooit meer. Niet alleen hoeft al die aandacht van mij niet zo, maar ook de locatie help niet mee. Tijdens de lunch werd er een werkelijk gigantische taart aangesleept waarvan ik een kwart op m’n bord kreeg, daar had ik een week van kunnen eten. En dan zit je in een land waar mensen letterlijk sterven van de honger… [/li][/ul]

Slechts één keer op mijn verjaardag op reis geweest.
Voor de eerste keer in mijn leven jarig in de zomer.
Jammer alleen dat op de dag begin januari in plaats van een heerlijk zonnetje de staart van de tropische cycloon Zoe (die rond kerst over de Salomonseilanden had huisgehouden) over mijn tentje op de Bay of Islands in Nieuw Zeeland heentrok…

1994 Puerto Plata, Dominicaanse Republiek
2002 Cape Keraudren, West Australië
2003 Airlie Beach, Queensland, Australië
2004 Seven Mile Beach, West Australië
2006 Naughtons Gap, NSW, Australië

Ik ga op 3 december a.s naar Thailand en wordt op 8 december op Koh Samui 50…

Nou leuk dat je op vakantie gaat naar Thailand,Peet !
Zelf ben ik gisteren teruggekomen uit dit magische land,veel met de motor door het oostelijke gedeelte van Thailand gereden (Isaan)
In iedergeval Koh Samui is een prachtige plaats om je 50ste verjaardag te vieren! :chin:
groet,georgessiam.

Vandaag exact tien jaar geleden, een feestboot op de Nijl in Cairo. Voornamelijk Arabisch publiek, zangeressen waar, uit blijk van waardering, geld over werd uitgestrooid. Vuilniszakken vol geld, de verschillende nationaliteiten wedijverden wie het meeste geld kon gooien. Golfarabieren met bodyguards,die de geldzakken moesten dragen. Een uitzinnig publiek. 'S ochtends om half tien werden we vriendelijk verzocht naar huis te gaan. Prachtig om mee te maken.

Ik her inner mij de twee meest recente:
Srinagar en Porto.