Jaffna

Is er in Jaffna en omgeving (incl eilanden) voldoende te zien om 4 dagen te blijven?

Hoi Kate,

2-3 dagen is minimum ja, natuurlijk in juiste seizoen (april-oktober). 1 dag voor ‘Delft’ en Nagadeepa eilanden, goed plannen vanwege vooral de Delft ferry die maar 2-3 x per dag gaat. En minstens 1 dag voor alle tempels en diverse landschappen. Het heeft ook prachtige stranden maar de meesten nog onontwikkeld, alleen dat bij KKS heeft een afgebouwd luxe hotel maar ook wat restaurantjes waar de locals komen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dag Erik,

Bedankt voor je info. We gaan in december, dus niet meteen het juiste seizoen maar wie weet valt het weer mee, dat is altijd een onvoorspelbare factor. Ik heb de indruk dat het in Jaffna niet zo evident is om een deftig logement te vinden voor een redelijke prijs. Jij weet toevallig niet een leuk adresje?

Kate

Hoi Kate,

Tja, laagseizoen maakt de prijzen redelijker. Wij vonden Green Grass goede waar voor je geld, en beste eten van de stad naar verluidt; wel vragen om een renovated room, dat zou niets extra moeten kosten.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Laagseizoen… dat kennen ze in Jaffna niet denk ik.
Bedankt voor tip hotel, ik kijk het na.

Drie weken geleden hebben wij Jaffna bezocht. De hotels die wij hadden zijn wel prijzig maar gezien de “experience” het ook waard. We zaten in Fort Hammenhiel en Margosa. Op Tripadvisor kan je onze reviews vinden onder “Langkapura”. De stranden vonden wij (zeker in vergelijk met het zuiden en oosten) erg tegenvallen. Jaffna raden wij onze gasten wel aan om een totaal andere cultuur mee te maken, met een andere taal, andere tempels, ander eten etc.

Fort Hammenhiel en Margosa zijn inderdaad speciaal maar dat is hun prijs ook. Voor ons is dit te duur, zeker in een land als Sri Lanka. Toch bedankt voor uw reactie.