Jade (21) aangeklaagd voor dodelijk ongeluk in Australië

Een jaar backpacken in Australië kwam voor de Nederlandse Jade Belt (21) afgelopen weekend bruut ten einde. De auto waarin ze reed, raakte zaterdag in de buurt van de plaats Pardoo van de weg en sloeg om.
Een Duitse jongen van 24 jaar en een 20-jarig Nederlands meisje kwamen om het leven. Zelf ligt ze samen met een vriendin nog gewond in het ziekenhuis. Hoewel nog niet bekend is hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren, staat Jade waarschijnlijk een rechtszaak te wachten. Het veroorzaken van een dodelijk ongeluk geldt in Australië namelijk als misdrijf, waarop maximaal een gevangenisstraf staat van 10 jaar.

Lees verder bron [NOS.nl

De ouders van de 21-jarige Jade Belt zijn een](Jade (21) aangeklaagd voor dodelijk ongeluk in Australië)crowdfundingsactie gestart voor hun dochter die in Australië mogelijk wordt aangeklaagd voor een auto-ongeluk met twee dodelijke slachtoffers. Lees verder bron AD.nl

Is idd al vaker gebeurd met Nederlandse reizigers. Sowieso altijd opletten in het verkeer, geen gekke dingen doen.

Ook Linda had ongeluk in Australië: wat er gebeurde, zal ik nooit weten

Afgelopen zaterdag kreeg de Nederlandse Jade Belt (21) een ongeluk in Pardoo, west-Australië. En daar werkt het zo dat er bij een dodelijk ongeluk automatisch een rechtszaak wordt opgestart.
Bijna vijf jaar geleden overkwam Linda Huiskamp ongeveer hetzelfde in Australië. Bij dat ongeluk kwam haar vriendin Susanne van der Schoot om het leven en voor ze het wist werd ze gearresteerd voor roekeloos rijden. Jade staat nu iets soortgelijks te wachten.

“Gisteravond werd ik ermee geconfronteerd, dan komen er wel herinneringen terug”, vertelt Linda. “Het is vijf jaar geleden en ik ben doorgegaan met mijn leven. Maar het maakt mij nog steeds wel verdrietig. Dit is ook super heftig voor Jade en haar familie.”

Lees verder bron: NOS op 3