Jaartje Italia

heej iedereen,
ik ben een 18 jarige chica uit belgie en zit zwaaaaar in de put!!!ik heb net mijn partiele examens achter de rug en veel soeps gaat er niet uit de bus komen…aangezien ik vertaler-tolk(frans-italiaans) studeer, zou ik heeel erg graag in plaats van mijn tijd hier te verdoen, een jaar naar het buitenland gaan en dan nog wel het liefste naar italie natuurlijk…heeft iemand hierover msschn wat informatie?ik vind hier veel info over vakantie werk, maar daarin ben ik net iets minder geintereseerd…in de hoop veel reacties te krijgen, groet ik u allen :stuck_out_tongue:

Hoi Valerie,

Kijk eens op de volgende site:
http://europa.eu.int/comm/youth/program/sos/index_en.html

Hier zou je meer informatie moeten kunnen vinden over EVS, ofwel European Voluntary Service, wat je de mogelijkheid biedt om voor een periode tussen de 6 en 12 maanden een project te doen in een ander land in Europa. Het kost je niets en het is een hartstikke mooie ervaring. Ikzelf heb mijn project bijna afgesloten en ben er zeer over te spreken!

Saluti, Nienke

He Valerie!

Je kunt ook even kijken op www.travelactive.nl, dat is een organisatie waarmee je verschillende dingen in het buitenland kunt doen (en dus ook in Italie) zoals: au pair, vrijwilligerswerk, highschool (maar daar zit wel een maximumleeftijd aan verbonden van 19 jaar geloof ik) enz.

Saluti, Jeanine. B)