Ieder jaar gaan vele Nederlanders en Belgen naar Italië. Maar is Italië in vergelijking met Nederland en België wel aantrekkelijk qua prijzen van producten en/of diensten?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Ieder jaar gaan vele Nederlanders en Belgen naar Italië. Maar is Italië in vergelijking met Nederland en België wel aantrekkelijk qua prijzen van producten en/of diensten?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
de brandstofprijzen trekken de boel weer in evenwicht
Dat hangt er vanaf waar je gaat.
Westen en Rome is heel duur
Beneden aan de laars is dan weer veel goedkoper.
Hallo, ik ben dit jaar met mijn gezin (2 volwassenen en 2 pubers) 6 weken met de camper door Italie getrokken, we hebben de grootste kostenpost aan diesel (€1500,=) gehad, maar van de rest van het vakantiebudget (€2000,=) hebben we goed kunnen leven. Ja we gaan niet iedere avond uit eten en staan niet voortdurend op 4 sterren campings. Maar Sicilië was fantastisch!!
Ja, Sicilië is veruit het beste. Dit jaar in Calabrie geweest. Het eten is daar nog beter; daar zijn en niet elke dag op restaurant gaan is echt doodzonde. En helemaal niet duur. Dit zijn de streken waar veel meer Italianen rond lopen dan buitenlandse toeristen, vandaar. Qua bezienswaardigheden valt Calabrie niet zo mee. Toch niet in vergelijking met Sicilië. En je moet wel een mondjevol Italiaans kunnen spreken. Volgende keer zou ik graag eens de trullis van Alberobello gaan bekijken, maar verder is daar niet zoveel te bezien aan die kant dacht ik. Ik ga gewoonlijk met het vliegtuig en dan verder met de trein naar her en der. De verbindingen in Calabrie vielen wel tegen in dat verband, ik denk dat het in Apulië ook niet vet is om met de trein te reizen. Maar in Sicilië was het nagenoeg perfect ( veel treinen, naar veel plaatsen, niet druk en vooral spotgoedkoop).
Hoi,
Onze langjarige ervaring is dat Italie om en nabij even duur/goedkoop is als Nederland. Wij gaan ook niet in Nederland 3 of 4x p/w uit eten, toch?
Als je in de grote supermatkten je boodschappen doet valt het prijspeil wel mee.