invoerrechten/exportkosten Amerika

Hallo iedereen,

Ik heb een korte vraag. Ik zelf stond er niet eens bij stil, maar toen iemand die ik kende erover begon kreeg ik twijfels, en ik kan ook geen officiële website vinden waar alle informatie duidelijk staat. Vandaar mijn vraag hier.

Ik ga binnenkort 2 weken naar Amerika, en van vrienden/familie heb ik ook een waslijst aan producten gekregen die ik voor ze mee moet nemen. Nu weet ik al dat ik tot 430 euro belastingvrij mag invoeren (http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/voor_welke_goederen_hoef_ik_geen_belasting_te_betalen_krijg_ik_vrijstelling_van_belasting).

Maar ik vraag me nu af, of ik ook kosten (of iets dergelijks) aan de Amerikaanse douane moet betalen, omdat ik producten meeneem uit Amerika. Dus in andere woorden, exportkosten. Nu heb ik al op Google gezocht, maar alles wat ik daar vind gaat over zakelijke producten zoals olie.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en tijd :slight_smile:

Geen kosten bij uitvoer (ik neem aan dat je geen containers vol gaat verschepen). Alleen kan de luchtvaartmaatschappij extra kosten in rekening brengen als je teveel en/of te zware koffers mee gaat slepen.

Je betaalt in de VS al op de meeste plaatsen staatsbelasting op dingen die je koopt, dus je hebt je bijdrage in de VS al geleverd. Dus alleen de douane in de EU is geinteresseerd in wat je meebrengt.

Hey,

Thanks voor de snelle reactie. 1 van de producten die ik ga halen is een paar uks voor mijn zusje, die zijn zo’n 100 dollar daar en toen iemand zei dat ik (misschien) extra moest betalen voor dure producten bij het verlaten van het land, kreeg ik wel mijn twijfels.

Iig nog bedankt