Invoeren van luchtbuks uit Bulgarije naar België

Beste,

Als fervent sportschutter (luchtbuksschutter - pcp) wens ik me het een en ander aan te schaffen te Sofia. De winkelier aldaar wil dit materiaal graag verkopen aan me indien ik dit zelf kom afhalen. De prijzen die ze aldaar hanteren maken het me perfekt mogelijk deze reis te ondernemen. Deze wapens zijn VRIJ te koop in België (zonder vergunning dus - en vallen dus NIET onder de wapenwetgeving) maar zijn geen speelgoed. Het zijn competitiewapens (de wet mag nog strenger worden volgens ons - sportschutters dus). Nu is mijn vraag volgende: Hoe deze naar België te krijgen zonder dat de douane of wat dan ook moeilijkheden opleverd op weg hiernaartoe. We moeten Servië enz doorrijden en daar heb ik dus schrik van. Wat met controles: hoe zit het met douane (bestaat die trouwens nog) Word het voertuig binnenste buiten gekeerd enz… Bulgarije heeft dezelfde wettelijke bepalingen op gebied van sportwapens als België en ook Oostenrijk, Duitsland enz… dus alle landen van de EEG eigenlijk.

Iemend een idee om deze nog steeds zeeeeeeeeer dure aanschaf op een correcte manier naar België te kunnen brengen?

Graag hulp

Stefaan