Interview: 10 vragen aan Stagereizen.nl

Via Stagereizen.nl kun je je buitenlandse stage regelen. Wereldwijzer is nieuwsgierig en stelde 10 vragen aan Stagereizen.nl.

http://media.wereldwijzer.nl/zand/zandstagereizencom.png

1. Wie ben je en voor welke organisatie werk je?

Mijn naam is Ronald Gardebroek en ik ben samen met Marcel Roos de oprichter van Stagereizen.

2. Wat is je eigen reiservaring?

Ik reis vaak en veel. Reizen geeft je een herinnering en goede herinneringen maken mij erg gelukkig. De beste reis ervaring is toch wel Nieuw-Zeeland. Toen ik hier voor het eerst aankwam was ik direct verkocht. De Nieuw-Zeelanders zijn zeer gastvrij, de werkcultuur is aangenaam en zeer professioneel. Daarnaast is Nieuw-Zeeland in mijn ogen het mooiste land waar ik ooit geweest ben. In Nieuw-Zeeland heb je echt veel plekjes waarvan je mond wagenwijd openvalt. Vandaar dat ik ook besloten heb om hiernaartoe te immigreren.

http://media.wereldwijzer.nl/vast02/wwz.1515.jpg

http://media.wereldwijzer.nl/vast02/wwz.1514.jpg

3. Wanneer is de organisatie opgericht?

Onze organisatie is opgericht in 2007. Wij waren het eerste stagebedrijf voor stages in zowel Australië als Nieuw-Zeeland.

4. Waar staan jullie als organisatie over 5 jaar?

Naast Nederlandse studenten helpen wij ook studenten van andere landen in de wereld. Op dit moment komt 50% van de kandidaten uit Nederland, maar onze andere landen groeien en over 5 jaar hopen wij het nog internationaler te kunnen maken. Wij vinden het belangrijk onze kandidaten een levenservaring te geven en vrienden van over de hele wereld te maken.

5. In welke landen kunnen jullie stages regelen?

Op dit moment bemiddelen wij enkel voor Australië en Nieuw-Zeeland. De reden hiervoor is simpel: wij staan voor kwaliteit en met ons kantoor Down Under kunnen wij een service bieden die geen enkele Nederlandse organisatie in deze landen kan evenaren. Indien wij voor stages in andere landen kiezen willen wij zeker zijn dat de studenten goed geholpen worden.

6. Voor welke studierichtingen regelen jullie stages?

In principe voor elke studie – vraag ons gerust naar de mogelijkheden.

7. Waarom zou iemand kiezen voor jullie organisatie?

[ul]
[li]Wij zitten in tegenstelling tot andere Nederlandse bedrijven zelf op locatie Down Under;
[/li][li]Wij zijn actief sinds 2007 en hebben duizenden succes verhalen;
[/li][li]Alle foto’s op onze website zijn van oud-stagiaires;
[/li][li]Kwalitatieve en complete service;
[/li][li]Wij bieden een laagste prijs garantie (de reden hiervoor is, is dat wij zelf op locatie zitten en hierdoor geen gebruik maken van een tussen organisatie);
[/li][li]Wij streven ernaar alle vragen binnen 24 uur te beantwoorden.
[/li][/ul]

8. Wat is de mooiste ervaring die jullie tegen zijn gekomen?

Mijn collega en ik zijn een keer uitgenodigd voor een vaarwel diner van 1 van onze stagiaires (Aniek). Aniek haar collega’s waren Maori’s (eerste bewoners van Nieuw-Zeeland) en zij vonden het zo bijzonder dat wij Aniek een mooie levenservaring hadden bezorgd dat ze voor ons een traditionele dans hadden ingestudeerd om ons te bedanken. Dit doet wel wat met je, want hiervoor doen wij het allemaal. Het weggeven van levenservaringen is de absolute drive voor ons bedrijf.

**9. Wat is de kwaliteit van Stages in Australië en Nieuw-Zeeland? **

Australië en Nieuw-Zeeland zijn Engelstalige landen en hebben een westerse cultuur die prima aansluit op het Nederlandse opleidingsniveau. Het team van Stagereizen heeft al duizenden studenten succesvol aan een professionele en uitdagende stage in Australië of Nieuw-Zeeland geholpen. Door onze Nederlandse roots en studies weten wij heel goed wat de eisen van de onderwijsinstellingen zijn voor een professionele stage.

Nog nooit heeft een door ons geplaatste stagiaire zijn of haar stage niet behaald. Wij vertrouwen in onze service en geven daarom een 100% geld terug garantie in het geval dat een stage door omstandigheden niet behaald kan worden.

**10. Wat wil je zelf nog kwijt? **

Indien je als student op zoek naar een stage in het buitenland bent, neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op. Wij Skypen graag met je en vertellen je meer over onze organisatie en de stage landen die wij promoten. Dit is zonder enige verplichting en enkel bedoeld om jou een goed beeld van onze organisatie op locatie te geven.

http://media.wereldwijzer.nl/zand/zandstagereizencom.png

Links bij dit interview

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“9qSpHOLDXzw” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>