Internet via satelliet nu mogelijk in Spanje

:was:Eindelijk is er nu ook een goede internet verbinding mogelijk in Zuid Spanje, en de Costa Blanca. Het is lange tijd niet mogelijk geweest om een goede internet verbinding tot stand te brengen in Spanje. Sinds december vorig jaar heeft men de Astra satelliet vrij gegeven voor ontvangst in Spanje en dan met name voor Zuid Spanje, dit is een geweldige uitkomst vooral voor vakantiegangers.
Er is een bedrijf D.P.S. dat verkoopt Schotelsets voor internet, tv en telefoonaansluitingen en speciaal voor vakantiegangers bestaat er een prepaid oplossing goed en betaalbaar. Met caravan boot of camper. Ik mag denk ik geen reclame maken maar als iemand iets meer wil weten laat het maar horen dan geef ik wel info door.

1 like

?? ADSL bestaat hier toch al een hele tijd hoor.
Helaas kan ik daar geen gebruik van maken omdat ik in een zone woon waar men nog geen breedbandlijnen heeft aangelegd. Er zijn echter diverse andere oplossingen:
via radiosignalen door bedrijven als Instanet of Iberbanda of de oplossing die ik heb: analoge telefoonlijn voor uitgaande berichten en een schotel op het dak voor alle inkomende berichten. De binnenkomende informatie komt via een satelliet en heeft een hogere snelheid dan ADSL.
Dit systeem wordt aangeboden door SKYDSL en werkt prima.
Ik werk thuis (in Sevilla) en ben verbonden met een computer in Nederland waar vanuit ik werk en heb dus een grote capaciteit en hoge snelheid nodig. Tot nu toe verloopt alles (al 1,5 jaar) zonder problemen. (afkloppen).

1 like

Kan heel goed zijn maar waar ik woon (omgeving Alicante) waar het in de campo en voor boten en capers en caravans tot voor kort niet mogelijk was om ook breedband internet te ontvangen. De licencie van de z.g. SES uit Luxemburg is pas in december vrijgegeven. Er is dus nu een firma die i.s.m. Astra2connect hier in de buurt schotelsets mag plaatsen waardoor het echt voor iedereen mogelijk is om te internetten, TV te ontvangen (Canal DIgital) en VOIP te bellen (bijna gratis).
Ik weet dit omdat ook wij een bedrijf in Nederland hebben waar wij mee op internet zitten van hieruit ermee kunnen werken.

Goedemiddag Leny,

Naar aanleiding van je berichytje inzake internet via de sateliet aan de CostaBlanca heb ik wat vragen:

• Hoe is jullie ervaring inmiddels hiermee?
  • Via welk bedrijf hebben jullie laten installeren?
    Zelf hebben wij een woning bezuiden Alicante. Ik kan echter geen bedrijf in de omgeving vinden die dit pakket aanbiedt.

Ben benieuwd naar je reactie.

Vriendelijke groet, Ruud.

Goede resultaten met digitalproductsspain.com [EMAIL=“info@digitalproductsspain”]info@digitalproductsspain vertelt u alles wat u wilt weten en werken in de omgeving Alicante Elche Torrevieja enz.
Succes

1 like

Ik heb nu internet, een matige verbinding en vrij kostbaar via een antenne en een regionaal bedrijf.
Weet iemand of je het pakket wat Canaaldigitaal aanbiedt, het zogenaamde alles in één pakket(TV, telefoon, internet) voor €39,95 per maand werkt in Spanje? De telefoon interesseert me eigenlijk niet zo, maar als ik beter internet kan krijgen, graag. Ik heb al een abonnement voor digitale TV bij Canal Digitaal. Alleen heb ik de indruk dat je officieel dat niet in het buitenland mag gebruiken.

Wie heeft er tips?

Ik woon in de buurt van Cuevas del Almaznora in de provincie Almería.

Geachte,

Ik adviseer u om uw vraag te stellen aan [EMAIL=“info@digitalproductsspain.com”]info@digitalproductsspain.com alhoewel deze niet in Almeria zit kan hij u vragen wellicht toch beantwoorden.

Veel succes,

Goedemiddag,

Volgende week zit ik weer 3 heerlijke weken op de Cumbre del Sol in Benitachell. Daar zou ik eigenlijk graag internet en tv tot mijn beschikking hebben. Momenteel is er geen enkele aansluiting en is de wijk nog niet voorzien van breedband etc. Ik heb contact gehad met netconnect.es die kunnen mij voorzien van internet. Daar is het mogelijk om alleen voor de periode dat ik daar ben en er gebruik van maak te betalen. Nu vraag ik me af of er ook een partij is die mij via een schotel ofzo van zowel tv als internet zou kunnen voorzien. Ik hoor graag van jullie!

Als u een berichtje wilt sturen naar Info@digitalproductsspain.net of belt met 0034-690670659 dan kan deze persoon u hier meer over vertellen. Succes en een fijne vakantie.

ik ben guy en heb sinds kort een app in torrevieja en ik wou wel eens graag weten om welk bedrag wij dan spreken voor zulke instalatie en indien het kan ook de gegevens van betrokken firma
groetjes en bedankt bij voorbaat
guy

Ga zeker even kijken bij DPS.
waar zit dat bedrijf?

Oeps. Al gezien.