Internet in Spanje

Buenos dias a todos!

Een vraag… de komende 5 maanden woon ik in Spanje, en samen met anderen kunnen we een appartement krijgen. Dit appartement heeft helaas geen internet, wat ik erg jammer vind omdat ik graag in contact wil blijven met het thuisfront.

Heeft iemand enig idee of ik voor 5 maanden internet kan krijgen in Spanje, en wat dan de beste provider is? Ik zal geen films etc. downloaden, maar wil wel graag Skypen en facebooken etc.

Alvast bedankt!

Movistar, Vodafone en andere aanbieders hebben allemaal internet modems, kwestie van ter plekke je laten informeren en de beste contracteren.

Hai hai,

Wij zijn 9 weken in spanje geweest, mijn man kon werken van daar uit, hij is ict dus had hij altijd internet nodig, je moet bij de tele winkel orange zijn,
Daar kun je internet per maand regelen, de rest zoals vodafone telfort enz willen dat je een contract pakt van een jaar, dat hoeft dus bij orange niet, veel suc6 ermee,

Zou ik mogen vragen hoe jullie je huisvesting hebben geregeld? Ik ben samen met 2 studenten nog hard op zoek, misschien heb je tips?:slight_smile:

Op zoek naar huisvesting in Spanje neem ik aan? Dan is www.idealista.es een hele goeie site! Daardoor heb ik m’n huisje gevonden :smiley: Verder hangt Spanje vol met ‘Se alquila’ (te huur) borden en daar staan dan telefoonnummers onder, die je kan bellen dan! Succes!

Yoigo maakt gebruik van het Movistarnetwerk, dus dat geeft je de beste dekking. Voor 31 euro p/m heb je een flat rate tarief met een snelle verbinding tot de 3Gb op is. Daarna ga je door op een lagere snelheid. Facturen krijg je desgewenst in het Engels. Succes!

Mochten er nog mensen zijn die in Spanje (tijdelijk) internet aan willen vragen:
Zorg dan dat je een Spaanse prepaid kaart in je telefoon hebt. Bij ons heeft het 3 weken geduurd voordat we aangesloten werden.

Wij hadden snel internet nodig, omdat we een B&B zijn gestart in Vinaros en bij Movistar telefoon en internet aangevraagd hebben.
Hadden we op dag 1 geweten dat er niet naar een Nederlandse nummers gebeld kan worden, dan was de aansluiten 2 1/2 week eerder gerealiseerd.

Anja
www.casaamamos.com

Loop bij voorkeur bij bijvoorbeeld The Phone House naar binnen, en verlaat het pand niet zonder werkende sim. Facturatie en verzending is de achilleshiel van veel telefoniebedrijven.