Zaterdag vertrek ik met een vriend voor een weekje naar Sousse. Zijn daar ook internet-cafes en wat kost dat dan !
We zitten in Nejma appartementen en willen 's avonds uiteten gaan. Zijn er ook een beetje behoorlijke restaurantjes of zijn we aangewezen op MacDonalds ?
Natuurlijk heb je in Tunesie ook Internetcafés. Er zijn er in Sousse een flink aantal. Jullie gaan naar Nejma en voor jullie de dichtsbijzijnde is Publinet. Deze vindt je 2 straten achter Hotel El Hana Beach. Ook is er één vlakbij Hotel Sousse Palace en één direct naast het grote postkantoor in Sousse.
De kosten verschillen per Internetcafé van 2 tot 2,5 Tunesische Dinar per uur. Je kunt ook voor bv een kwartier gaan om alleen je post op te halen. Je betaalt dan ook maar voor een kwartier.
Je kunt ook nog wat extra informatie en de exacte adressen vinden op http://gnet.tn/html/divers/publinets/pub_sousse.html
ook van andere plaatsen in Tunesie.
Voor wat betreft uit eten gaan in Sousse, daarin is genoeg keuze, van eenvoudig tot luxe. Met name in Port el Kantaoui zijn een flink aantal luxe restaurants o.a. Mediterranee, La Daurade en L’escale.
In Sousse ook keuze genoeg, bv. L’escargot, Tip Top, Le Regal. Marmite en la Calêche. Overal buiten de resaurants hangt een prijslijst, dus je kunt vantevoren een beetje bekijken wat de prijzen zijn!
Voor wat betreft MacDonalds, die vindt je niet in Tunesie, wel een groot aantal Fast Food zaken waar je een frietje of hamburger kunt halen. Ook zijn er genoeg Pizzeria’s.
Maar ik zou je zeker aanraden eens wat Tunesische specialiteiten te proberen zoals o.a. CousCous, brik, salade Mechouia, fricassee en een overheerlijke Tajjine. Ook voor vis ben je in Tunesie op het juiste adres, met name rouget (rode mul) of verse tonijn zijn heerlijk.
Ik wens jou en je vriend in ieder geval een heel fijne vakantie !