Ik wil vanuit zuid-Spanje ook een paar dagen noord Marokko aandoen met de auto.
Iemand wist me te vertellen dat je, als houder van een Nederlands of Belgisch rijbewijs, een internationaal rijbewijs nodig hebt om in Marokko te mogen rijden.
Ben al een beetje op het net aan het speuren geweest, maar kwam dit vooralsnog nergens tegen.
Weet iemand hier iets van?
Lijkt me niet zo strak om straks in Ceuta aan de Marokkaanse grens weer rechtsomkeer te moeten makenā¦
woon nu 3 en half jaar in marokko maar rij eigenlijk alleen met mijn nl rijbewijs. heb er nooit wat over gehoord. kan je dus geen advies geven hierover maar wel hoe ik het doe.
Ook ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit iets van gehoord.Ik weet van mezelf en van vele anderen, dat die gewoon met een Nederlands rijbewijs rijden in Marokko. Bij aanhouding of controle van de politie laten mensen gewoon hun NL rijewijs zien en daar is nog nooit iets over gezegd.
Ik heb er ook met mijn NL rijbewijs rondgereden en het verhuurbedrijf van de auto zij er niks van toen ik het liet zien, volgens mij is het niet nodig maar zeker weten doe ik hiet niet.
Ik heb toevallig vandaag navraag gedaan bij de ANWB winkel, waar je die dingen kan kopen, maar voor Marokko is het niet nodig om een Int. rijbewijs te regelen, mits je max. 3 maanden daar verblijft en rijdt.
Als je 3 maanden in Marokko verblijft, moet je normaal gezien daarna met een Marokkaans rijbewijs rondrijden, maar je hebt recht op 6 maanden verblijf dus je moet na 3 maanden terug een stempel gaan zetten op je paspoort voor een verlenging van 3 maanden, dan kun je in totaal 6 maanden verblijven in Marokko met je rijbewijs.
Normaal doen ze er nooit moeilijk over, als ze er moeilijk over doen dan geef je ze wat en ze laten je met rust.