Informatie gezocht over vrijwilligerswerk

Ik zal mezelf eerst even voorstellen:
ik ben 24jaar, net afgestudeerd toegepaste informatica en zou graag informatie verwerven over vrijwilligerswerk in het buitenland.

Mijn bedoeling is om via deze weg informatie te verwerven over hoe op zoek te gaan naar je “ideale” werk als vrijwilliger.

Zo had ik enkele vragen:[ul]
[li]Welke ngo’s zijn ideaal voor werk richting ICT
[/li][li]Ik kom uit belgie, welke organisatie(s) houdt zich in belgie bezig met het begeleiden van vrijwilligers
[/li][li]Andere nuttige informatie is ook altijd welkom
[/li][/ul]

Ik weet dat ik deze informatie ook allemaal via Google kan vinden en ik ben hier ook mee bezig, maar toch wou ik jullie even vragen om nog meer informatie zodat ik mij optimaal kan voorbereiden en het beste is om informatie te krijgen van mensen die hier al ervaring mee hebben.

Op voorhand bedankt voor jullie reacties

Karel

Hallo Karel,

leuk om te horen dat je interesse hebt in vrijwilligerswerk in het buitenland. Wij zijn een organisatie die Nederlandse en Belgische vrijwilligers uitzend naar het buitenland om vrijwilligerswerk te doen.

Wij hebben een project in Ghana die erg goed zou aansluiten op jou vaardigheden, namelijk een computerproject.

Je leert jongeren hoe ze een computer moeten gebruiken en leert ze met programma`s als excell en Word te werken.

Indien je meer informatie wilt over onze organisatie, kan je onze website bekijken: www.vrijwilligwereldwijd.nl

Mocht je vragen hebben kan je ook een mailtje sturen naar: [EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl

We horen graag van je.
Vriendelijke groet,
Pascal Sweet
Vrijwillig Wereldwijd

Hoi Karel,

Leuk dat je vrijwilligerswerk wilt doen! Ik heb een project in portefeuille die enorm zitten te springen om iemand die voor hen een website kan realiseren. Het gaat om een project in Mombasa (Kenia). Kijk eens op www.doingoood.nl voor meer informatie. Je vindt daar ook mijn contact gegevens als je eens wilt praten over de mogelijkheden.

Hartelijke groet,
Ineke