Ontvlucht jij de winter of juist de zomer van Nederland door te gaan reizen? In welk seizoen ga jij het liefst naar Afrika?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je mening toe!
Ontvlucht jij de winter of juist de zomer van Nederland door te gaan reizen? In welk seizoen ga jij het liefst naar Afrika?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je mening toe!
Als het bij ons herfst wordt begint de zomer zo’n beetje in het zuidelijke deel van Afrika.
Oktober/november en begin december is de beste tijd om in zuidelijk Afrika rond te toeren, de temperatuur ligt gemiddeld rond de 30 graden en 's avonds is het aangenaam.
Ga je in onze lentetijd is het daar overdag rond de 25gr. maar 's nachts kan het rond het vriespunt zijn.
De regentijd begint vaak eind november begin december.
herfst is gunstig voor barracuda vissen!
In de maanden van af september tot met december en Maart, April soms mei is er regen ( midden van Africa) seizoen en DUS muskieten en MALARIA kansen nemen “schrikbarend” toe.
Juli, augustus…winter in Zuid-Afrika. Heerlijk! staalblauwe lucht, bijna geen regen, milde temperaturen, koele nachten, prachtige kansen om het wild te zien, low risk malaria, slangen slapen…ja, absoluut winter!
Joeterke daar heb je gelijk in.
Ik vond Kaapstad en het gebied rond de Tafelberg erg prettig vertoeven in hun winter.Wij in overhemd en T shirt, zij bij de straalkachel en met truien aan…
Het uitzicht op Kaapstad van boven in het donker is adembenemend
Maar het liefst zit ik in WestAfrika te vissen in de herfst…goed vangstseizoen, kreft eten doe je het best in maart/april:):dag:
Eind januari/februari en maart. Vakantie voor de locals is voorbij. Volop plaats op de dan rustige campings. En wild zie je evengoed wel, want het best zie je ze langs de kant van de weg of erop. En in de verte tuuren door een bladervrije natuur in juli of aug dat boeit me minder. Ik wil wild ht liefst van heeeeeel dichtbij bekijken en dat kan heel goed in deze periode
Veelal kies je niet voor een seizoen zoals hier.Meer voor 2 seizoenen: nat of droog…zeker in de tropische sferen
Afrika is groot en het hangt er dus vanaf waar je zit en wat je wilt/moet.
Nederland past zo’n beetje in het Krügerpark…en daar vind je niet echt het 4 seizoenen zeeklimaat