in buitenland vrijwillig werken

wat is de procedure bij het vinden van een gelegenheid om iets te doen op een boerderij of de landbouw.
welke organisatie houdt zich daarmee bezig? Zoek merendeels in Nederland of Belgie.

Oye LENA is een onderwijsproject in Curahuasi (Peru), op 2u30 van de bekende stad Cusco. Het onderwijsproject beschikt sinds kort ook over een boerderij (met paarden, koeien, varkens, kippen), met fruitbomen en de bedoeling is om ook een moestuin aan te leggen. Hier kunnen vrijwilligers indien gewenst ook altijd aan de slag! Curahuasi is bovendien een prachtig en niet-toeristisch dorpje, je leeft tussen de lokale bevolking en leert de cultuur van heel dichtbij kennen. Een dikke aanrader…
Mail ons gerust voor meer info. Ter plaatse is Stefanie (Belgische) verantwoordelijk, zij woont samen met haar gezin op het project (Peruaanse man en dochtertje) en is 24u op 24u bereikbaar. Zij zorgt voor de begeleiding ter plaatse. Ik ben contactpersoon in België dus je mag me steeds mailen voor meer info!

Groetjes,
Valerie

Hoi Parrot,

Leuk dat je interesse hebt in een project! SIW verdeelt alle projecten die wij aanbieden op onze website onder in diverse thema’s, waaronder ook landbouw/boerderij. Kijk maar eens op http://www.siw.nl/zoek-een-vrijwilligersproject.html. In het rechtse menu vind je dan alle landen waar momenteel vrijwilligersprojecten lopen in dat thema. Op het moment zie ik geen project in Nederland en/of België, maar kijk gerust eens rond: misschien vind je nog een ander project dat je bevalt! En hou ons aanbod vooral in de gaten, want er komen steeds nieuwe reizen bij.

Hopelijk heb ik je kunnen helpen, als je vragen hebt dan hoor ik het graag!

Groetjes, Myra

zeer veel dank Myra en ik kijk waarvan ik goed gebruik kan maken.