Ik stel mijzelf even voor

Hallo, ik ben Michel, 37 jaar, en hou erg van vakantie / reizen.
Net een paar dagen terug uit Sri Lanka, en daar werd ik door een medereiziger getipt op dit forum.
Zij had met succes een reismaatje gevonden. Misschien dat ik op de betreffende forumplek ook een oproepje ga plaatsen.

Meestal boek ik een reis, en ga vrijwel onvoorbereid op pad. En dat gaat prima omdat ik de laatste jaren mee ga met een georganiseerde groepsreis. Voor zelfstandige reizen heb ik/ons destijds uiteraard wel voorbereid.

Op mijn vakantie mag ik graag fotograferen met mijn spiegelreflexcamera.

Ik hoop dit forum wellicht wat ervaringen te delen en impressie op te doen voor een volgende vakantie.

Landen waar ik al ben geweest :
China (georganiseerde single groepsreis)
Sri Lanka (georganiseerde groepsreis)
Nieuw Zeeland (zelfstandig met huurauto)
Oostenrijk (zomervakantie; georganiseerde single groepsreis)
Italië (Dolomieten, actieve vakantie; bergbeklimmen, klettersteigen / via ferrata, canyoning etc.)
Italië (Toscane, fietsvakantie)
Amerika (Florida) (zelfstandig met huurauto)
Cuba (georganiseerde single groepsreis)
Maleisië (zelfstandig met huurauto)
Indonesië (georganiseerde groepsreis)
Griekenland
België
Duitsland
En niet te vergeten ons eigen mooie Nederland; diverse bestemmingen; bijvoorbeeld met een huurboot door Friesland gevaren.

Hoi Michel,welkom op wereldwijzer!

Een aardig doe-lijstje Michel,las in je berichtje dat je ook op vakantie wilt gaan naar China?

Mooie keuze, het Chinese landschap enorm gevarieerd. Rijstvelden, uitgestrekte graslanden of prachtige bergen.

Je kunt het niet bedenken of je vindt het wel in dit immense land.

Indien je nog eventueel met vragen zit over dit prachtig land,dan kan je altijd een berichtje posten in het China Reisforum hier op wereldwijzer.

Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Michel !

groet,georgessiam.

Ik zie dat mijn welkomst bericht niet duidelijk is. Met mijn vakantie lijstje bedoel ik dat ik reeds in die landen ben geweest.
Ik kan het helaas niet aanpassen.

Verder ben ik ook nog geweest in; IJsland en Egypte.

Nou geen probleem Michel,heb het al in jou plaats aangepast !
Hoe waren trouwens je ervaringen met het land China?

Een wat late reactie, wegens over het hoofd zien van de notificatiemail.

China was geweldig. Zelfstandig met de bus (openbaar vervoer) naar een andere stad, was een hele uitdaging. We spraken immers geen Chinees. Gelukkig na wat zoeken wat Chinese mensen gevonden die wat Engels konden om zo erachter te kunnen komen hoe dat werkte.
Op een buslijnenkaart staan namelijk alleen Chinese tekens.
En dat kom je ook tegen in restaurants.

De afstanden zijn enorm. Een enkele keer met de nachttrein mee geweest, en 1x een binnenlandse vlucht.
De reis geëindigd in Hong Hong. Dan is de tegenstelling erg groot. Hong Kong is zeer westers.

Michel, wil je je ervaringen graag ook delen in ons China forum, dan bereik je de juiste doelgroep.