Ik Ga Naar Rusland Deze Zomer Wie Gaat Er Mee?

Hoi,
Ik heb me onlangs aangemeld voor dit forum en ik ben op zoek naar iemand die samen met mij van de zomer naar Rusland en eventueel ook nog Oost-Europa wil. Ik dacht zelf aan 1 of 2 maanden. Ik ben studente in Amsterdam, 23 jaar en wil eigenlijk al mijn hele leven een keer naar Rusland toe en vond dat het nu wel eens tijd werd. De meeste mensen om mij heen zien niet zo veel heil in een reis naar Rusland en aangezien ik dit toch graag met iemand samen wil doen doen… doe ik het op deze manier! Heb je ook intresse in een reis naar Rusland mail me dan eventjes of laat een post achter op het forum.
Groetjes Elsa

Hey Elsa, wanneer ben je van plan om naar Rusland te gaan? Ik ben er nu (st. Petersburg), tot eind juni en ik ga in de maand Juni een beetje rondreizen, weet nog niet waar heen precies. Het zou leuk zijn om met iemand te gaan, dus als je rond die tijd gaat, laat het me weten! En uiteraard ben je daarvoor van harte welkom in St. Petersburg! Louisa

Vanaf komende vrijdag staan er in de nieuwsdienst van WereldWijzer korte verhalen over het dagelijkse leven in St. Petersburg. Deze verhalen zijn geschreven door Reinier Jans, hij woont met zijn gezin in St. Petersburg.

Lezen dus, vanaf komende vrijdag iedere week!!!

Succes met jullie reis.

Gr, Riemer

Hoi,

ik heb wel een reistip voor je. Ga met een daktent, dat is daar prima reizen. Kijken eens voor de mogelijkheden op www.daktenten.com

Ik ben zelf vorige zomer met de bouworde (http://www.bouworde.nl verzorgt vrijwilligerswerkkampen door heel Europa) naar Rusland geweest. Naar lezye, een heel klein dorpje vlakbij Sint Petersburg.

Rusland is echt een geweldig land. Het was voor mij de tweede keer in Rusland. De eerste keer was meer een site seeing tour naar Moskou en Sint Petersburg. Met de bouworde heb ik in Lezye toen drie weken vrijwilligerswerk gedaan en Rusland weer op een hele andere manier leren kennen.

Er is toch wel een heel groot verschil tussen de stad en het platteland. Wij zaten dus echt op het platteland, zonder stromend water. Dat betekende dus s’ Ochtends water halen, de wc een houten schuurtje buiten, geen badkamer, maar wel iedere avond banja (traditionele russische sauna). En bij het ontbijt verse melk van de koe.

De weekeinden zijn we in Sint Petersburg geweest. Geweldig prachtige stad.

Rusland heeft echt mijn hart gestolen. Het is dat ik deze zomer al naar Ghana en Bosnie ga, anders was ik graag terug gegaan naar Rusland.

mijn reisverslag staat op mijn website

http://members.chello.nl/j.m.veen

He Elza, ik ga over ongeveer 2 weken via Oost-Europa (o.a. Hongarije en Oekraine) naar Moskou en stPetersburg. Ik weet alleen nog niet hoe ik naar Hongarije ga. Anders kunnen we missch. wel samen reizen of een lift regelen.
groetjes

hoi elza
ik heb je verhaal gelezen en ik wil ook al enige tijd naar rusland.ik heet Marcel en ben 35 jaar… ik woon en werk in Amsterdam… ik moet wel zeggen dat ik nog niet veel informatie heb over de mogelijkheden
om een reisplan in elkaar te zetten
gr marcel

uhm… marcel… het berichtje van elza is alweer van 2 jaar geleden, ik denk eerlijk gezegd niet dat ze zover vooruit keek dat ze dacht aan de zomer van 2007…