In de periode Februari t/m Juni 2012 heb ik mijn afstudeerstage.
Het lijkt mij leuk om dit in indonesie te doen, zeer zeker omdat ik helemaal weg ben van het land.
Ik heb daar ook familie wonen dus ik ben met de cultuur wel bekend en met het visum verwacht ik ook niet zoveel problemen.
Volgend jaar zomer (2011) ga ik voor 2 maanden naar jakarta, in die periode kan ik dan eventueel bedrijf bezoeken doen.
Ik zou graag informatie willen over bedrijven ( it ) en of het mogelijk is voor mij afstudeerstage te doen?
Wat voor procedures en bureaus kan ik het beste raadplegen?
Opleiding: Bedrijfskundige Informatica
Plaats voor stage: Jakarta, Bali
als je bekend zou zijn met ‘de Indonesische’ cultuur, dan zou je weten dat je een Javaan en een Balinees HELEMAAL niet met elkaar kan vergelijken. ik zou er niet zomaar op rekenen dat je DE cultuur kent - maar dat terzijde.
de procedures die je het beste kan raadplegen voor een buitenlandse stage, is door eerst te gaan praten met je eigen school. wat zijn de leerdoelen van je stage, welke eisen worden er aan de begeleiding gesteld, heb je nog een aanvullende stageopdracht?
sommige scholen en universiteiten hebben een stagebank of een database waar buitenlandse contacten instaan. dat is handig, want dan ben je verzekerd van een geaccrediteerd stagebedrijf. zo’n kwaliteitskeurmerk is handig, zeker wanneer je bedenkt dat sommige ‘universitas’ in indonesie opleidingen aanbieden die het internationaal net halen met een MBO/HBO studie. (er zijn ook goede universiteiten en studierichtingen, maar het is lastig het kaf van het koren te scheiden.)
op deze site is vaker gesproken over stagebureaus die bemiddelen voor jakarta, even de zoekfuncute gebruiken en oude berichten teruglezen.
Heel erg bedankt voor je reactie!
Ja de cultuur kennen komt wel meer bij kijken natuurlijk, laten we het zo zeggen ik voel me niet wereldvreemd als ik jakarta ben. Bali is inderdaad een ander verhaal.
Bedankt voor de tips!
Ik heb nu wel een goede kijk op waar ik moet beginnen.
Hi,
wat leuk dat je naar Indonesië wilt gaan!!
Ik kan je vertellen dat ik binnekort die kant op ga. Het was moeilijk om wat te regelen, maar uiteindelijk heb ik toch een stageplaats kunnen vinden. Ik heb een bemiddelingsbureau onder de arm genomen, aangezien dat mijn laatste optie was. Ze hebben me heel goed te woord gestaan en ik was in no-time geholpen. Neem een kijkje op indotrainee.com. Echt een aanrader!! Ze hebben ervaring en weten veel van het land dat zijn bijkomende voordelen.
leuk. Ik werk nu in Indonesie voor een bepaalde tijd. Het is een leuke ervaring in een grote stad.
Natuurlijk Jakarta is Bali niet, en het was zowiezo al heel verschillend voor mij, omdat 'k niet uit Brussel kom maar van een landelijkere streek. Dat moet je er dan bijnemen.
ik zit in mijn 2e jaar maatschappelijk werk in Gent. Ik zoek echt al een hele tijd naar een stageplaats. Ik vind het wel super moeilijk om 1 te vinden in Bali! Ik weet niet of ik het wel zou riskeren om z’n bureau onder de arm te nemen. Wat denk jij? Ken jij een organisatie in Bali voor jongeren, opvanghuis, jonge vrouwen, drugs…
Jakarta erg drukke stad en erg levendig en erg druk en vaak file vorming
En staat uren te wachten op bus dukas atas en niet even stad in en 1 uur terug
Dit kan je vergeten en erg veel Armoede op straat en zwerfkinderen
En erg veel mensen oude/jonge mensen bedelen op straat en erg veel armoede
En sommige wijken van Jakarta zo ik mijden en als Europeaan te gevaarlijk er alleen te lopen
En binnen Jakarta kan erg warm en benauwd zijn
Ik las toevallig je bericht over Lombok. Bij wat voor organisatie ga jij daar stagelopen? Mijn planning is om van feb. 2012 tot mei 2012 stage te gaan lopen in het buitenland. Misschien kan jij mij helpen aan contacten?
Sterrenstages publiceert en zoekt stageplaatsen voor MBO en HBO studenten binnen de Horeca, Evenementen, Toerisme en Facilitair. Ook op Bali. Mogelijk kunnen wij wat voor je betekenen?
zie: www.sterrenstages.nl
of mail naar info at sterrenstages punt nl>>>