Hallo,
Zit tot eind april in Lauenen (bij Gstaad) als au-pair en het lijkt me toch wel leuk om met wat andere au-pairs, seizoenswerkers, studenten, of andere mensen contact te hebben in die tijd. Ik ben ook aardig vaak in Belp (naast Bern) dus in die omgeving is ook prima. Aangezien ik een heerlijk werk rooster heb, heb ik aardig wat vrije dagen dus reizen is voor mij geen probleem. Pff begint bijna als een date-profiel te klinken. In ieder geval, zit je in de buurt en heb je zin in wat contact, stuur een berichtje!
groetjes,
Madelon
Hallo Madelon,
Zaterdag (8 dec) reis ik naar Belalp, bij Blatten om daar tot half april in een hotel te werken.
Ik weet niet precies hoe ver dit van jou af is? Als het niet al te ver is kunnen we misschien ergens afspreken.
Heb jij misschien nog een tip over wat ik het beste kan doen met mijn telefoon? Welke zwitserse simkaart? Al in Nederland bestellen of in Zwitserland? Ik wil er ook mee op internet kunnen.
Ik ben nog nooit in Zwitserland geweest dus als je nog tips hebt dan hoor ik het graag!
Groetjes Malon
Is niet zo ver weg, maar aangezien Gstaad in een vallei ligt is het toch nog 2,5/3 uur met de trein/bus. Maar maakt voor mij niet zo heel veel uit, al zijn mijn vrije dagen iets gelimiteerder dan eerst. Weet niet welke dagen jij moet werken?
Swisscom is de meest gebruikte en elke zwitser zal je die ook aanraden. Je belt gratis of heel goedkoop met alle andere swisscom nummers, en smsen binnen zwitserland is 15ct. Echter betaal je 9 franc voor 100 mb, en 1,50 per minuut naar nl… Swisscom
Vandaar dat ik Yallo heb,
wel duurder naar andere (niet yallo wat de meesten zullen zijn) nummers binnen zwitserland, namelijk 30ct per minuut. Smsen is dan weer goedkoper met 10ct.
Maar wel 3ct naar (vaste) nummers in NL. En 12 franc voor 500mb internet^^
Yallo
Dan verder, ik weet niet of je veel van plan bent om te gaan reizen terwijl je daar bent, (binnen zwitserland) maar ze hebben hier halb tax kaart waarmee je dus met 50% korting reist, deze zijn 169 franc voor een jaar (zijn niet korter te krijgen) maar heb je er behoorlijk snel uit. En ze hebben Gleis 7 kaart, die is 129 franc en dan rijd je tussen 7 uur 's avonds en 7 uur 's ochtends gratis. Maar zijn alleen in combinatie met halb tax card te krijgen. Dus dat moet je even afwegen met de hoeveelheid die je reist… En verder, neem goede winterboots mee, waterdicht, hoog en warm! en natuurlijk gewoon Heel veel plezier hebben!
Over mijn werkdagen kan ik nog niets zeggen helaas. Even afwachten nog allemaal.
Oke, Yallo is dus waarschijnlijk het voordeligste voor me.
Opzich hoef ik niet veel te reizen. Heb werkweken van 54 tot 60 uur dus veel vrije tijd heb ik niet ben ik bang 
Heb je even toegevoegd op fb!
ik ben nog 2 weken in in Gstaad (Lauenen), en dan nog een tijdje in Bern, maar we kunnen vast nog wel ergens tijd vinden om kopje koffie te doen oid