Ideeën voor de Afrika dag

Ideeën voor de Afrika dag

Wie heeft er nog leuke ideeën voor de Wereldwijzer Afrika Dag van 21 januari?

Ik heb nu al een aardig leuk programma met informatiestands en verschillende inspirerende presentaties, zie www.wereldwijzer.nl/afrikadag

Wie heeft er nog goede Afrika ideeën voor deze dag? Wie kan er nog iets leuks regelen? Welk Wereldwijzer lid heeft nog suggesties? Wat zou jij graag willen zien op de Afrika Dag?

Ik hoor het graag!

Paulien had me al de volgende ideeën gemaild:

Markt:
-Afrikaanse dansgroep,
-Afrikaanse muziek (drum) groep,
-Afrikaanse hapjes? Of had je dat allemaal al op je lijstje staan…
-Tweedehands boeken over Afrika.
-Beadwork Workshop, bijvoorbeeld Zulu vrouwen hebben van die mooie kralen sieraden…
-Demonstratie houtsnijwerk… en verkoop ervan…

Misschien is het zelfs een idee om met een AZC (Asielzoeker Centrum) samen te werken? Daar wonen veel mensen uit Afrika, en die kunnen misschien lekkere hapjes verkopen of workshop handwerk geven. Dan heb je echt Afrikanen én ze verdienen nog een zakcentje bij (dat mag tot op zekere hoogte, zoals krantenwijk enzo).

Ik ken iemand redelijk goed die het eea met Afrikaanse workshops doet. Die zal ik wel eens benaderen. Leuk initiatief trouwens, zo’n Afrika dag.

Misschien een filmpje over Afrika afdraaien die dag,zeg maar iets.

Dat is sowieso een leuk idee. Alleen hebben we daar helaas geen ruimte meer voor, die is daar ook niet meer beschikbaar. Maar die houden we erin voor de volgende keer!

Misschien iemand van artsen zonder grenzen uitnodigen,voor een spreekbeurt over Afrika?
En zie nu in je programma dat er al iets dergelijks is.
sorry.

De ideeen die Paulien aan heeft gegeven had ik ook in gedachten.
Ik denk dat het wel een goede aanvulling zal zijn voor de Afrika dag.

Markt:
-Afrikaanse dansgroep,
-Afrikaanse muziek (drum) groep
( Deze zou je kunnen combineren)

http://www.djobuga.nl/

-Afrikaanse hapjes
http://www.tandycatering.nl/ ( komen ook op lokatie)

-Beadwork Workshop, bijvoorbeeld Zulu vrouwen hebben van die mooie kralen sieraden…

( leuk idee alleen weining over te vinden dat ze ook op lokatie komen)

Nog eventuele toevoegingen wat leuk of interessant kan zijn:

-Meleya foundation:

Gastvrouw Debritu uit Ethiopië (Meleya koffie) zorgt gedurende de dag voor de beste Ethiopische koffie. Van de winst gaat een deel naar de Stichting Meleya, die in Ethiopië koffieproducenten steunt en hen helpt een centrum op te zetten voor kleine ondernemers.

http://nl-nl.facebook.com/pages/Mele...73504799335616

-Wereldwinkel:

Misschien is het een idee om een wereldwinkel uit de nodigen voor de Afrikaanse markt?
Zo zijn er dan afrikaanse producten en tevens is het voor een goed doel.

-Goede doelen:

Misschien een idee om een goede doelen organisatie uit de nodigen bijv artsen zonder grensen.
Zodat er geld opgehaald kan worden voor bijv droogte in de hoorn van Afrika

http://www.artsenzondergrenzen.nl/ov...an-afrika.aspx

Als me nog wat te binnen schiet hoor je het wel

Groetjes,
Wendy

Dat had ik in het vorige berichtje ook staan Wendy,artsen zonder grenzen,maar toen ik het programma van Jeroen las zie hieronder,denk ik dat dit teveel van het goede is,voor de Afrikadag!
groetjes:georges.
Gezondheid in Afrika

• KLM Travel Clinic

• Travel Doctor

Ik denk dat het er zeker wel bij kan. Heeft iemand contact met 1 van die organisaties?

We mogen tijdens de dag 3 worldsim kaarten verloten van International SIM!

Goedemorgen allen, welke Paulien bedoelen jullie ? het is een ietwat verwarrend voor deze Paulien.

En over artsen zonder grenzen geschreven: voor ca 30 jaar was ik een actief medelid van die organisatie. Ze bestonden destijds alleen van donaties. Hoe het nu is weet ik niet ,maar wel dat deze organisatie de moeite van doneren meer als waard is. Ik ben jarenlang als vrijwilliger met hen meegereist, naar werkelijk on -herbergzame oorden. Je neemt er wat van mee!!

Lijkt me een fantastische ervaring!

Op de Afrika dag komen trouwens Robert, Winnifred en misschien Wendy meehelpen. Ontmoet je forumbeheerder in levende lijve :smiley:

Jammer dat ik het nu pas lees van die Afrika dag, ik ga het niet halen… :frowning:

Veel succes alleszins!