Hallo,
Wat is een idiaal reisland voor 2,5 week eind augustus begin september. Ik denk dan aan een verre reis met veel zon.
Ik zat eerst te denken aan 3 weken met de auto naar Italie, maar verblijf en reiskosten komen dan ook al gauw op 3000,- eurie’s dus nu zit ik te denken voor dat bedrag veel verder dus zon zeker. Maar zoals in Mexico heb je vaak in september orkanen dacht ik, dus de omliggende landen ook?
Ik hoor graag jullie ervaringen, alvast bedankt, Yvonne
Hm, ja in Mexico en omliggende landen kans op orkanen eind augustus en september. Een aantal jaar geleden hebben wij een reis naar Cuba moeten uitstellen omdat er in drie weken tijd drie orkanen over het eiland kwamen. Niet leuk (en voor de Cubanen al helemaal niet!!).
Maar zon heb je op meer plekken, gelukkig ![]()
Wat dacht je van een rondreis Marokko of Egypte en Jordanië? Het zuid-westen van de VS is ook een topper als het om zon gaat en erg mooi, bij Continental heb je vaak goedkope vliegtickets als je op tijd bent met boeken. Portugal vond ik in september ook helemaal top en heeeel zonnig, maar misschien niet ver weg genoeg? Tsja, Indonesië of Thailand zijn volgens mij ook niet duur en redelijk zonzeker. Leuk hoor, vakanties plannen!
Succes!!
zuid-oost azie niet zo(Thailand, Malaysia en omgeving)-dan is het daar end rainy season met ook vrij lage hevige stortbuien. In Vnam/Phillipnne etc vaak dan ook orkanen/taifuns.
Delen van China (dat land is nogal groot)-dus vooral het zuiden-zijn dan wel vrij aardig. MAAR-op 1/10 krijgt elke Sjinees vakantie-en dan is het maar beter wegwezen!
ten ZUIDEN van de evenaar is het dan beter (lesje aardrijkskunde)-dus bvb Bali en ander delen Indonesia zijn dan prima-net na de grote toeloop van de zomervak.
En Zuid-Afrika dus-als dan alles leegstaat na die football WK>
Hi
Ik was 2 jaar geleden eind aug begin sept in indonesie en inderdaad prima weer gehad. Vanaf half sept zat ik in maleisie en heb daar ook prima weer gehad. Denk ik geluk gehad wb het regenseizoen (heb zowiezo niet zo heel veel gemerkt in zuid oost azie van het regen seizoen alleen in noord Laos).
Verder is marokko dan prima te doen (misschien nog iets te warm maar ligt eraan waar je heen gaat). voordeel van marokko is dat het dichtbij is (4.5 uur vliegen) maar je waant je in een hele andere wereld. Of wat dacht je van een rondreis door turkije of island hoppen op griekenland (ik hou het altijd liever wat dichter in de buurt).
veel plezier met plannen
groetjes Lotte