Onze hotelkeuze voor midden september is Iberostar El Fatimi in Mahdia. De prijs/kwaliteit/accomodatie lijkt er het beste te zijn voor hetgene we zoeken. Zijn er op het forum mensen die er al geweest zijn en enige ervaringen willen delen? Plaatsen die we zeker moeten bezoeken?
Hallo; ik kom er net vandaan, dus:
een goed hotel, maar met personeel dat niet allemaal even klantvriendelijk is - wat overigens niet alleen daar zo is, maar blijkbaar een Tunesisch trekje. Ook qua tempo van bediening moet je je niet teveel voorstellen, maar je bent tenslotte op vakantie dus wat maakt het uit? Af en toe een ober die zijn best doet een dinar in zijn hand duwen, doet overigens wonderen! De kamers zijn prima, het eten is goed, vooral op Duitsers en Italianen afgestemd. Tunesisch eten kan, in het specialiteitenrestaurant (tevoren rserveren!) waar ze echter één vast menu serveren. Ook in het buffetrestaurant is er een standje met steeds een ander Tunesisch gerecht, maar dat is beperkt.
Het hotel heeft een groot zwembad, waar mijn kinderen en ik allemaal wel een oorontsteking hebben opgelopen; daar werden we overigens al voor gewaarschuwd. Aan het strand kun je trouwens ook prima zitten.
Het animatieteam is enthousiast (en dat terwijl ze 7 dagen in de week 15 uur per dag moeten werken, 6 maanden lang!) , er is een mini- en een maxiclub voor kinderen (10-12 uur en 15-17 uur) en 's avonds is er altijd een wisselende show/animatie-avond. Ik ben daar nooit zo dol op, maar in dit hotel ben ik altijd gaan kijken - wat voor mij echt wat wil zeggen! In drie weken heb ik overigens nauwelijks een herhaling gezien, ze hebben dus echt veel variatie.
Wij hebben twee excursies gedaan: Tunis/Carthago (een afrader; 8 uur in totaal in de bus, huur liever een taxi en ga op eigen gelegenheid) en El Djem (die heel interessant was). Mahdia zelf is ook de moeite waard, maar niet heel groot dus je bent vrij snel uitgekeken.
Een waarschuwing nog: de man van de boetiek in het hotel, Mokhti of zoiets, nodigt je uit voor een excursie naar Mahdia. Niet doen: het enige doel is de tapijtfabriek van zijn zwager, waar je geprest wordt om iets te kopen.
Alles bijeen is het dus een prima plek; veel plezier daar!