Huisjes te koop in de streek van Ayvacik

Beste lezers,
Nu hebben ook Nederlanders de weg naar Ayvacik gevonden. Bijna een nog onbekend gebied in Turkije.Misschien hebben nog anderen ervaringen met die streek. Ik was er 2 dagen op huizenjacht.
In die streek zijn het allemaal kleine authentieke turkse bergdorpjes met prachtige zeezichten.Rust, echt een ander Turkije, gastvrijheid is daar het middelpunt van je vakantie.
In de omgeving zijn een paar kleine typische hoteletjes, mooie campings aan het strand gelegen,prachtig ongeschonden natuurgebied,heel lekkere visrestaurantjes waar het spotgoedkoop is te gaan eten.
Typische dorpjes zijn Babakale,Assos, Bektas,Karooba,Balabani,Bademli enz…Je ziet er het Griekse eiland Lesvos liggen.
We vonden er enkele huisjes te koop,al of niet te renoveren. Ook ruïnes te koop om te renoveren.
Prijzen vanaf 35.000 euro voor een ruïne,allen met een mooi grondstuk tot 65.000 euro voor een afgewerkt huisje.
Meer inlichtingen over deze plaats in Turkije, mail me persoonlijk.
[EMAIL=“francoisevanhaesebrouck@hotmail.com”]francoisevanhaesebrouck@gmail.com of franka60@hotmail.com
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

hoi hoi

mag ik vragen of je daar ook huren kunt ikzelf wil nog niet kopen juist omdat ik me echt nog wil orienteren op heel turkije

hoop van je te mogen horen

groetjes nathalie

ps bedankt voor je aanmelding voor deze website :dag:

Die streek is helaas nog weinig of niet bewoond door buitenlanders. Er iets vragen om te huren zal heel moeilijk zijn. Er zijn in die omgeving wel mooie campings en kleine hotelletjes en pensions waar je tijdelijk iets kan huren.
Het is er nog echt turks en de plaatselijke bevolking is heel vriendelijk voor nieuwkomers. Een echte uitdaging om daar iets te kopen .

Meer inlichtingen over die streek. franka60@hotmail.com

Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Hi,
Waar ligt deze streek precies???

Hallo Angeline,

Deze streek ligt aan de Marmara zee in Turkije. Rechtover Assos zo noemt een gekende plaats in de omgevig ligt het Griekse Eiland Lesvos. (Niet Lesbos).
Andere plaatselijke typische dorpen zoals Babakale,Bektas, Sevrice,Balabanli,Behram,Pasakoy zijn nog echt turks.Het lijkt wel of de beschaving daar is blijven stil staan.Daar keert men echt terug naar de natuur.
Is alleen geschikt voor mensen die op zoek zijn naar het echte Turkije en geen massa toerisme met winkelcentrum en gekende badplaatsen zoeken.
Een plaatselijke market voor dagelijks brood en voedingswaren zijn er wel in elk dorpje.
Meer inlichtingen over deze plaats kan je me altijd eens mailen.
franka60@hotmail.com of francoisevanhaesebrouck@gmail.com

groetjes uit Kusadasi,
Franka

Hallo,
Dat is een zeer mooie streek. Wij hebben voornemens om een huis te kopen in Turkye, waar weten we nog nietn . we zullen deze streek meenemen op onze zoektocht. bedankt alvast.
Hartelijke groet, Angeline

Hallo Angeline,
Ik zelf woon reeds meer dan 10 jaar in Kusadasi. Als jullie meer inlichtingen willen over de aankoop van een woning waar ook in Turkije kan je me altijd persoonlijk mailen.Wij hebben al heel wat Belgen en Nederlanders gericht helpen zoeken naar hun droomhuis.
Succes op jullie zoektocht,

franka60@hotmail.com
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Hoi Franca, goede avond
Heb het bewuste gebied gevonden via googel maps. De vraag is maar hoe je er komt als we met het vliegtuig vanuit de lagelanden komen? Hoe lang zit je onder de baan als je het openbaarvervoer zou nemen naar je nieuwe vakantiehuisje zou gaan ? en is er wel regelmatig openbaar vervoer per dag naar Babakale,Assos, Bektas,Karooba,Balabani,Bademli en de rest van de streek.

Hallo Isydr48,

Zoals ik reeds vertelde is het een onbekende streek voor Belgen en Nederlanders.
Ik ben er naartoe gereden via Izmir, daar ik in Kusadasi woon. Vanuit Izmir is het zo een 200 km rijden.Maar de weg er naartoe is één en al natuurschoon.
Je kan ook vliegen op Istanbul . Maar dat heb ik zelf nooit gedaan.
Ik hoorde van andere mensen dat het dichts gelegen vliegveld MYTILINI is ,gelegen op het eiland LESVOS. Dan moet je wel een overzetboot nemen naar Behram.Dat moet de korste manier zijn om er te geraken.
Er rijden wel dolmusje rond in het gebied, maar grote afstandbussen heb ik niet gezien. Ik wil eerlijk zijn, ik ken het gebied alleen van er zelf met eigen wagen naartoe te rijden vanuit Izmir. Ik denk als je die streek wil bezoeken dat je dat best doet met een huurauto. Het is een prachtige streek om op verkenning te gaan.Totaal anders dan de andere badplaatsen in Turkije.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Franka , bedankt voor de inlichtingen.
Denk, gezien het een moeilijk te bereiken streek is via openbaar vervoer vanuit Izmir of Istanbul airport, deze streek niet voor ons zal zijn. Toch bedankt voor de inlichtingen.
Isydr48

hallo, ik reageer op een oude advertentie dus misschien is de situatie nu anders. Wij zijn op zoek naar een klein huisje in de omgeving van zee in een mooi natuurlijke omgeving waarbij een stuk grond bij zit. (ben boerin en wil dat op mijn oude dag op hobbymatige manier blijven doen.) We weten niets van de regelgeving van Turkije over verkoop, maar heb al begrepen dat een boerderijtje kopen van een Turk al snel problemen kan geven. Kunt u mij vertellen wie u bent en hoe u ons evt. zou kunnen helpen?

Hallo ,
Als U mij misschien persoonlijk kan mailen dan ik ik je misschien beter helpen.
Ik zelf woon al 15 jaar in Turkije, voornamelijk Kusadasi,maar ik heb al heel wat mensen geholpen om hier een eigendom te kopen in Turkije.
[EMAIL=“franka60@hotmail.com”]franka60@hotmail.com of [EMAIL=“francoisevanhaesebrouck@gmail.com”]francoisevanhaesebrouck@gmail.com

Groetjes uit Kusadasi,
Franka

hoi Franca, mag ik u vragen waarom francisca je persoonlijk moet mailen omdat je ze beter zou helpen?
Ook wij willen wel graag iets bijleren op dit forum en het intresseerd zeker
andere mensen wat je zou kunnen krijgen of welke voorstellen je hebt.
Dus laat ons mee genieten van je kennis en wat er nu op de markt is en voor hoeveel geld .
Ik heb je reeds via deze site enkele malen aangesproken, maar concrete voorstellen zijn er nooit uitgekomen
ten zij een voorstel voor het kopen van een appartement en later bleek
dat de zaak reeds verkocht was aan een Ier of een Engelsman.

Hallo,
Ik kan Francisca geen duidelijk antwoord geven omdat ik niet weet wat ze echt zoekt. Ik weet ook niet in welke streek ze iets zoekt. Ik heb zomaar geen boerderijtje te koop staan. Dit zal wel een zoek opdracht worden.
Ik weet uit ervaring dat de meeste mensen liever niet alles op een forum plaatsen.
En als een koopje snel verkocht is daar kan ik helaas ook niet aan doen.
Indien iemand gericht iets zoekt dan probeer ik te helpen als ik kan.
Ik ben wel niet dagelijks meer actief in de makelaars wereld. Ik ben 63 jaar en probeer nu ook een beetje van Turkije te genieten samen met heel wat vrienden zonder elke dag nog in een kantoor te staan.Maar ik heb nog wel veel relaties in de makelaarswereld.
Met vragen steeds welkom,
gr. Franka

hallo beste franka wij zijn op zoek naar een huisje in kusadasi zelf ben ik getrout en heb 5kinderen we zijn het echt moe in belgie maar hoe moeten we begingen voor een vivum te verkrijgen voor ginder vast te wonen wij zoeken iets tussen de 60.000tot 100.000 met zwembad ik weet niet of er dat is kun jij me wat meer uitleg geven aub ik woon in belgie en hoe is het met onze honden dan kleine hondjes kunnen die ook mee hoe lang duurt zon aanvraag ik hoor het wel graag groetjes patricia uut belgie

Hallo Patricia,
Een visum aanvragen in Turkije is heel gemakkelijk. Het kan nu al in Kusadasi zelf.
Met je tapu (eigendomsakte van een woning) of een huurcontract kan je zo een verblijfsvergunning kopen.De aanvraag duurt 10 minuten en na 3 dagen heb je Uw visum (verblijfsvergunning)
Hier een huisje vinden in jullie budjet is best mogelijk.
Mail me eens Uw mailadres en ik neem dan persoonlijk contact op met jullie. Met vragen altijd welkom . Ik kan ook een huisje helpen zoeken en jullie helpen bij de aanvraag van een visum.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
[EMAIL=“franka60@hotmail.com”]franka60@hotmail.com