Huis te koop in de natuur van Suriname (tuin van 4,28ha)

In het district Commewijne, op niet al te grote afstand van de stad, staat een ruim, semikoloniaal huis met vier slaapkamers te genieten van de rust en de natuur. En de bewoners, wij dus, genieten net zo hard mee. Maar omdat wij het komende jaar naar Curacao willen verhuizen, is het te koop. Het huis staat bijna aan het einde van een rustige lintbebouwing en het is er nog zo vredig dat we niet eens dievenijzer nodig hebben. Bekijk de bijlage en begin alvast te dromen:-)

Wim & Anja Keesmaat

Beste Anja en Kees,

Ik ben uw advertentie tegengekomen op internet. Is uw woning nog steeds te koop? Ik las over grondhuur. Dit is hetzelfde als erfpacht in nederland toch? Tot wanneer loopt dit? Mocht het reeds zijn vervallen, wat zijn de kosten en de garanties dat deze niet wordt ingetrokken of verlengd? En wat betreft de vraagprijs…Wat zit allemaal in de koop? En in welke staat verkeerd het allemaal?
Wat dient er nog aan de woning te worden opgeknapt en aan de omgeving?

Kunt u ook aangeven op bv een kaart van google earth waar het stuk land ligt.

In afwachting van uw antwoord, verblijf ik,

J.imons

1 like

Beste J. Imons!

Ja, het is nog te koop. En grondhuur is inderdaad gewoon een soort erfpacht, die stilzwijgend verlengd wordt. Wij zijn nog steeds bezig om het land op naam van onze Surinaamse stichting te krijgen en hopen dat dat binnenkort lukt. In principe zijn aan de overname geen kosten verbonden, omdat het land op naam van onze stichting komt te staan en er bij koop van het huis alleen van voorzitter en dergelijke verwisseld hoeft te worden. En van intrekking is geen sprake. Zelfs de percelen om ons heen die al jaren niet gebruikt worden, blijven gewoon van de ‘eigenaar’.
In de vraagprijs is inbegrepen: Het huis, het land met alles wat erop staat, de vijf regentonnen van 2000 liter per stuk. Tja, dat is het wel zo’n beetje. Ik zou eigenlijk niet weten wat er nog meer bij zou moeten staan:-)
De woning verkeert in prima staat, omdat het hout van het bovenhuis uit de Verenigde Staten komt en van een soort is dat de termieten niet lustten. En het dak is van aluminium, dus dat kan niet roesten. Wat er nog aan het huis moet gebeuren, is dat de achtermuur beneden nog aan de buitenkant gestuct moet worden en dat de achterkant en de zijkant van het bovenhuis nog moet worden geschilderd. En binnen moet nog bedrading door het elektriciteitsnet worden getrokken en er moet nog een kraan in de keuken worden gemonteerd, dat soort dingetjes. Maar verder is het uitstekend leefbaar en dat doen wij dan ook al enkele jaren met plezier.
Wat de tuin betreft. Om het huis is die verhoogd met zand en er staan jonge bomen en dergelijke in.
Wilt u meer informatie, mail dan even naar [EMAIL=“wkeesmaat@hotmail.com”]wkeesmaat@hotmail.com, dan stuur ik u ook nog een serie foto’s en uitgebreide gegevens van het huis op.
Met vriendelijke groet,
Wim en Anja Keesmaat