Deze zomer ga ik voor ongeveer twee maanden naar Oeganda. Nu weet ik dat er daar veel houtsnijwerk wordt verkocht. Ik wil graag voor iemand iets laten maken, heeft iemand hier ervaring mee (al dan niet in Oeganda)?
Hoe kan ik dit aanpakken?
hoi,
in de stad, de touristenmarkten: veel houtsnijwerk, kettingen ed worden gekocht door verkopers in de groothandel…
ik ben wel eens meegeweest(kenya), werd me daar niet helemaal duidelijk waar het vandaan kwam. Houtsnijwerkers van mozambique worden vaak genoemd, maar zelfs "made in china"is niet geheel onbekend.
in de buitengebieden is er altijd wel iemand te vinden die bijvoorbeeld goed is met hout/ potten ed sommigen zijn vooral gericht op de huis- tuin- en keukenartikelen die de locals veel gebruiken. sommigen kunnen daar ook weer hele mooie zaken van maken.
ik zou gewoon rondvragen, dat is misschien ook wel het leukste! je komt op je speurtocht dan vast geweldige mensen tegen. ik weet niet wat je precies wilt laten maken, maar echt goed houtsnijwerk duurt wel even, dus ik zou op tijd beginnen met rondvragen.
de tamtam werkt erg snel in africa, je hebt vast in no time iemand gevonden.
veel plezier!
groet mariska