Heb vorige week een goedkoop ticket geboekt (heen en weer) inclusief tax voor 30 euro naar “Fez” vanuit Weeze in feb. 2011.
Het zijn maar 3 dagen, dus zoek 2 overnachtingen.
Kan ik het beste in de Medina van Fez op de bonnefooi een hotel ter plaatse boeken ?, of vanuit hier via booking.com ?
Lijkt me wel leuk even die “1001 nacht stad” te zien
Wij zijn in maart 2 dagen in Fess geweest. Hadden van te voren geboekt bij ibis, ong 40 euro voor 2-persoons kamer. Het was wel ver de medina. Het is er prachtig om in de medina rond te hangen, en kijk ook even bij de leerlooierij ( la tannerie).
Ik denk dat je in het laagseizoen altijd op de bonnefooi kan gaan.
Wij zijn afgelopen november met het hele gezin, 2 volwassenen en 3 kids, geweest, wel rondreis gemaakt. Nergens problemen gehad om te slapen. Het hangt ervan af hoe luxe je het wilt. We sliepen 1 nacht voor 12 euro in totaal, voor het hele gezin. De lakens waren wel vies en de deur ging niet op slot. De kinderen vonden het geweldig!
zeker gewoon op de bonnefooi doen. Fez heb ik wel altijd het langst moeten zoeken naar een slaapplek. probeer in één van de kleine zijsteegjes in de medina een leuke bed & breakfast te vinden. slapen bij een plaatselijke familie geeft je net wat meer ‘inzicht’ in de lokale cultuur, ook al heb je maar twee dagen.
Fez is echt een geweldige stad, krijg er geen genoeg van!
Prima, bedankt allen voor de goede info.
Inderdaad slapen in de medina lijkt me het beste.
Want alle hotels op booking.com, of andere site’s liggen toch iets buiten het centrum. Of er middenin maar dan best duur, gemiddeld 60-70 euro per nacht. Spreken de mensen daar een beetje een buitenlandse taal in de Medina ?
Ik zou zeker niet meer dan 20 euro betalen voor een 2-persoonskamer. Tenzij je een groot budget hebt en graag luxe slaapt.
In fez spreekt iedereen wel arabisch; in principe ook een buitenlands taal. Daarnaast wordt er veel en goed frans gesproken. maar met 2 dagen in fez red je je ook prima met alleen engels, don’t worry. als je trouwens aankomt met de taxi van t vliegveld laat je je waarschijnlijk bij bab boujeloud droppen. de kids die daar opdringerig staan te doen om je een hotel te laten zien hoef je niet perse te wantrouwen. veel van hen nemen je namelijk mee naar mooie goedkope plekjes om te slapen. zij krijgen daarvoor een paar dirham en jij hoeft niet lang zelf te zoeken met je backpack op en al.