Hongarije Siofok

Hallo allemaal,

Kan iemand iets vertellen over Siofok…ik hoor allerhande verhalen, maar ik krijg geen goed beeld van de plaats? (uitgaan, temperaturen, hitte, muggen, gezelligheid, prijzen)

Wij zijn met een groep van 12 personen en houden van relaxen in combinatie met lekker stappen. Ook lekker eten en zonnen willen we niet missen.

Hmmm…ik wou vorig jaar naar siofok gaan,maar wegens bepaalde engagementen ben ik niet op vakantie kunnen gaan.

De reden waarom ik naar daar wou gaan is voor de sporten,en meer specifieker waterskien ,het is daar goedkoop heb ik gehoord,zoals de hotelprijzen enz…

Over uitgaan en gezelligehid heb ik goede dingens gehoord,er blijkt zelfs een discotheek te zijn van een Nederlander.

Tja, voor de rest moet je eens googlen de antwoorden ga je wel vinden.

Heel erg leuk daar, paar top discotheken en inderdaad een nederlandse erbij. Niet duur, lekker warm en wij hadden een goed hotel (ramona geloof ik met xtravel) Het strand is gras maar dat vonden wij wel fijn.

Jah ik ga elk jaar naar Hongarije, wij hebben daar een huisje daar gaan we zelf vaak heen verhuren we ook wel is. In Siofok is het hardstikke mooi, het kan er aardig warm worden soms wel 40 graden, muggen jah ik heb er zelf nooit last van gehad maar er zijn tijden dat je beter niet in de buurt van het Balaton moet komen, maar die muggen zijn er vaak op vochtige momenten, dus ze zijn er niet vaak. Het was er eerst vet goedkoop maar dat word langzaam minder, het uit eten gaan is nog wel te doen dat was eerst veel beter, je moet ook uitkijken voor de zigeuners daar maar ach die zie je toch weinig je kan daar hardstikke mooi uitgaan vind ik dan zelf. En pas op met die pepers in de goulasch soep je brand je bek eraan. Ik ga er in de meivakantie weer heen, als je vragen hebt mail maar naar Marleen_ter_avest@hotmail.com, want weet eigenlijk weinig te melden, weet niet echt wat je vragen zijn, en veel plezier als je er heen gaatxx

Siofok is super als je geen salou-vakantie gewend bent.

Er zijn 3 discotheken, de locomotion, the palace en de flört. De locomotion is nederlands en supergezellig. The palace draait binnen dance, heeft buiten een r&b dansvloer, groot terras en speeltuin B), op de 1e verdieping is er een bar en uitzicht op de dansvloer beneden en op de 2e verdieping een striptent… ofzoiets … ben er zelf niet geweest. In de flört ben ik maar 1 avond geweest, wat me opviel… veel duitsers, relaxte zitbank en geen r&b.
Voor de rest heb je op de 'boulevard’nog diverse tentjes en kan je op cocacolabeach karaoken.

2 tips:

• koop geen friet op de boulevard, die komt namelijk uit de magnetron
  • neem een paar warme truien mee en een jas, want het koelt
    snachts flink af

Uit eten gaan is zeer goedkoop, het uitgaan even duur als in Nederland (op hogere toegansprijzen na). Muggen heb ik niet veel gezien, terwijl ik normaal altijd de eerste ben die helemaal onder zit. En gezellig is het zeker… maar ga wel met je reisorganisatie uit. Dan ben je met Nederlanders en anders sta je uitsluitend tussen de Duitsers.