Hong Kong

Hallo allemaal
Over een aantal weken ga ik een rondreis maken naar de Filipijnen en de laatste dagen ga ik naar Hong Kong. Heeft er nog iemand tips voor verblijf, things to do en ander gekkigheid die leuk/handig/fijn is om te weten?

Ben benieuwd:)

Alvast bedankt:)

Groetjes Miepie

Vergeet het ‘achterland’ (New Territories) en de eilanden niet, die vonden we minstens zo leuk als de normale sights zoals markten, dubbeldekstram, Victoria Peak, Star Ferry enzo.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Oke bedankt voor je reactie…ga maar 4 dagen erheen dus weet niet of ik daar de tijd voor heb? maar wat raad je me aan buiten de gewone trips in de stad zelf?

In ieder geval boot heen en weer naar Lamma island, en aldaar wat rondkanjeren, en de kabelbaan naar de Heuvelboeddha dichtbij het vliegveld. Op Lamma voel je je meer op een tropisch verlaten eiland dan in de grote stad!

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Oke thanks:) Enne is daar een dagtocht van te maken of moet je er meer tijd voor uit trekken? ben maar dagen op Hong Kong dus helaas niet al te veel tijd:(

Lamma is 45 min van de centrale jetty (bij Star ferry pier) en 30 min vanaf de zuidkant van HK island, dus samen halve dag. Kabelbaan ligt ook dicht bij Kowloon dus misschien ook halve dagtocht ja.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]