Wie weet welke vliegmaatschappij(-en) er huisdieren invliegen tussen april en september in Kansas? Ik heb gehoord, maar weet dit niet zeker, dat Lufthansa dit wel doet, maar andere maatschappijen niet i.v.m. de hitte op het vliegveld.:zon02:
Normaal gesproken vervoeren alle maatschappijen gewoon huisdieren, zoals honden en katten. Ik neem aan dat de vliegvelden wel enigszins gekoeld worden, dus dat lijkt me geen reden om te stoppen met het vervoeren van huisdieren. Desnoods even bellen met de maatschappij waar je mee wilt vliegen.
Dat zou je zeggen, maar mijn informatie is, dat er een invlieg"verbod" is tussen april en september… Dus als er nog meer mensen iets weten?
Ik ben dan wel benieuwd waar die informatie vandaan komt. Zowel op de website van Kansas City Airport, als op Google kan ik er niets over terugvinden.
Zoals ik al zei: het snelste is even contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij, zij kunnen dit verder voor je uitzoeken.
Ik heb het via een collega van mijn echtgenoot gehoord, die kende iemand die zijn hond met de auto in chicago ging ophalen omdat hij niet tot Kansas kon vliegen… 8 uur enkele reis…:wacko:, verder staat het ook vermeld in de documentatie die we van de werkgever hebben gekregen. Ik heb inmiddels wel een e-mail naar de KLM gestuurd, wellicht dat zij duidelijkheid kunnen geven?
Ik had er ook nog niet van gehoord maar het schijnt waar te zijn Pets cannot be accepted when the current or forecasted temperature is above 85 degrees Fahrenheit (29.4 degrees C) at any location on the itinerary.
Deze is voor American Airlines.
Ik ben er inmiddels achter dat de KLM (North West Airlines) geen huisdieren invliegt tussen 1 juni en 15 september. Lufthansa heeft geen enkele beperking, dus die gaan we als eerste maar eens proberen als we een datum hebben dat we terecht kunnen in de USA. :vak01: