ik ben net nieuw op het forum en stel me eerst maar eens fatsoenlijk voor! Ik ben een vrouw van 50 en heb zojuist een vakantie geboekt naar Gambia. Ik ga hier heen omdat ik al 2 x eerder in Afrika ben geweest (Zuid Afrika en Kenia) en het land me niet meer los wil laten, en budgetair gezien dit nog haalbaar is voor mij (sinds september alleen, gescheiden na 30 jaar huwelijk, niet mijn keus).
Ik moet er nodig even tussenuit, en hoop, naast wat luieren en lezen, ook het een en ander te gaan zien van het land.
Ik ben me er van bewust dat ik als een makkelijke prooi wordt gezien door (jonge) mannen maar heb ook begrepen, dat ik gewoon van het begin af aan duidelijk moet zijn dat ik niet op sex en avances uit ben.
Verder sta ik natuurlijk open voor tips en adviezen, voor als ik in Gambia ben.
Ik ga 31 maart weg, en blijf 13 dagen, en ik zit dan in Bijilo.
Verder weet ik niet zo goed wat ik nog moet vertellen, als er vragen zijn hoor ik ze graag!
(zie trouwens dat ik een tikfout heb gemaakt met aanmaken van mn profiel, haha… jipieie met 1 p dus, okee, ook goed…)
groetjes Jippieie
Hoi Jippieie,
Welkom op wereldwijzer,
Je kan altijd een berichtje plaatsen in de helpdesk&overige vragen als je je gebruikersnaam wilt corrigeren .
Indien je vragen hebt over Gambia,dan kan je altijd een berichtje posten in het Gambiaforum hier op wereldwijzer.
Wat kan je zoal bezoeken in Gambia,populaire steden zijn: Banjul, Serekunda, Bakau, Georgetown, Stonehenge, Wassu en Kerr Batchm. Verder zijn er in Gambia veel nationale parken en natuurreservaten
Bijilo Forest Park, een reservaat met veel vogels, apen en hagedissen .
Kafountine (Senegal), traditioneel dorp aan de kust, in een mangrovegebied. Het gebied rond Kafountine is een bekend vogelgebied .
Bezoek aan een batikfabriek .
Bezoek aan het vissersdorpje Tanji (op ca. 20km van Kololi) in Serrekunda Coast .
Nou wens je nog veel reisplezier toe in Gambia ,Jippieie! Zoals gewoonlijk sluit ik dit welkomsberichtje af met een mooie foto.
Bedankt voor de welkomstberichtjes! Ik heb inmiddels mijn weg gevonden naar het gambiaforum en een gids kunnen boeken die door meerdere mensen werd aangeraden!
Zal nog wel wat vraagjes stellen daar voordat ik wegga.
groetjes Jipieie