Ik ben Suzanne.
Ik wil graag deze zomer naar Afrika, het liefst naar Ghana, om daar een ontwikkelingshulp project te doen. Ik heb al vele sites bezocht en ben er gelukkig eindelijk een beetje achter wat ik wil gaan doen. Ik zou het namelijk heel erg leuk vinden om Engels les te geven. En, als het kan, om daarnaast toneel, muziek en/of sportactiviteiten te doen.
Alleen met welke organisatie ik dit ga doen is voor mij nog een mysterie. Ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.
Hoi Suzanne,welkom op wereldwijzer!
Nou mooi initiatief dat je neemt om vrijwilligerswerk te verrichten in Afrika,Suzanne!
Afrika is een boeiend maar ook een arm continent waar veel mensen in slechte omstandigheden moeten leven.
Er zijn tal van organisaties die vrijwilligerswerk aanbieden en dus ook tal van mogelijkheden,hier op wereldwijzer hebben we een Vrijwilligerswerk Buitenland Forum
In dit forum vind je aanbod en vacatures van vrijwilligerswerk projecten in het buitenland van diverse vrijwilligerswerk organisaties.
Het Vrijwilligerswerk Reiscafé is dé hangplek voor iedereen die interesse heeft in vrijwilligerswerk in het buitenland.
Nog ter informatie :
Op zaterdag 22 maart 2014 kom je in 1 dag alles te weten over vrijwilligerswerk in het buitenland. Meer dan 20 organisaties met vrijwilligersprojecten in het buitenland zijn op deze dag aanwezig. Een evenement dat voor de zesde keer wordt georganiseerd en waar verschillende vrijwilligersorganisaties de handen inéén slaan om al jouw vragen over vrijwilligerswerk in het buitenland te beantwoorden. Je kunt spreken met oud-deelnemers, presentaties volgen en aan workshops deelnemen.
Informatie over de keuze voor vrijwilligerswerk in het buitenland
Ruim 20 vrijwilligersorganisaties met projecten wereldwijd voor jong en oud
Meer dan 100 projecten wereldwijd
Praten met oud-vrijwilligers over hun ervaringen
Ook organisaties voor vrijwilligerswerk met christelijke achtergrond
Presentaties over projecten waaraan je kunt deelnemen
Interactieve workshops over vrijwilligerswerk in het buitenland