Hoi,
Ik (25 jr. v) heb nog niet eerder aan backpacken in m’n eentje gedaan.
Ben van plan te beginnen met gewoon in de trein te stappen en te gaan.
Maar hoe kom ik nu aan een plek? Is er iemand die adressen heeft in Lyon/Avignon van jegdherbergen o.i.d.? Ik wil liever niet steeds de hele dag besteden aan het zoeken van een slaapplek.
Natuurlijk zijn er altijd wel F1 hotels en zo, maar zelfs dat vind ik aan de prijs (ruim 200 euro per week). Camping kan ook (ik ken er wel eentje dicht bij Lyon), maar dan moet ik een tent en kampeerspullen meenemen en dat vind ik niet zo fijn.
Eigenlijk wilde ik alleen met een fototoestel, een goed boek, zonnebrandcreme en wat kleren op stap.
Zijn er mensen de laatste week van juli / eerste week augustus in deze omgeving? En heeft iemand tips voor leuke uitjes in de omgeving (stad, park etc. ken ik al wel).
Alle info is welkom!
Hoi
Qua hotelformule is Formule1 en aanverwanten absoluut de goedkoopste. (nadeel: langs de rand van autowegen en niet in de buurt van de interessante plekjes).
Je kan natuurlijk ook proberen om bij mensen thuis te overnachten …
Ons is het alvast enkele keren gelukt. De gastvrijheid is trouwens super!
(je kan er ook autostoppen en je laten leiden door de mensen zelf, aanrader)
Veel succes
Koop een Rick Steves’ France reisgids.
Engelstalig en prima tips voor accommodatie en restaurants voor iedere beurs.
Hoi,
Als je lid wordt van 'couchsurfing.org (www.couchsurfing.org) kan je over de hele wereld voor niets bij andere leden een plek vinden om te slapen. Ik heb tientallen mensen vanuit o.a. Duitsland, Denemark gehad - en natuurlijk heb ik bij andere geslapen o.a. in Ierland.
Lidmaatschap kost niks (vrijwillig bijdraag) en op eens heb je vrienden over de hele wereld
:wereld: