Gezocht: verblijfplaats Z-Frankrijk (reizen per openbaar vervoer)

Hé!

Ik ben op zoek naar tips!

Ik ben binnenkort een drietal weken vrij waarin ik veel moet studeren. Nu kan ik dat thuis doen, maar natuurlijk ook aan de Franse zuidkust/Avignon/Lyon. Ik ben in die regio enigzins bekend, spreek de Franse taal ook wel.

Kort gezegd ben ik op zoek naar tips:

  • (goedkope) verblijfplaats, bereikbaar met openbaar vervoer
  • liefst met internetverbinding

Is het mogelijk denk je om daar per bus/ trein / metro ook op de stranden te komen of in andere plekken ‘die je moet zien’ in die omgeving?

Alle hulp is welkom!

Hallo,
Een paar jaar geleden ben ik in Lyon geweest voor mijn werk en ik was meteen verkocht: ik ben gewoon nog een paar dagen langer gebleven om nog meer te bekijken, maar had er gemakkelijk een tijdje kunnen blijven. Een hele mooie stad, met een schitterend oud centrum, goede restaurants en je kunt er superleuk winkelen.

In de buurt kun je prachtig wandelen en ook langs de rivieren kun je mooie wandelingen of fietstochten maken (en natuurlijk lekker langs het water luieren met een wijntje, héérlijk). Misschien dat je in Lyon tijdelijke studentenaccomodatie kunt regelen of in een hostel een eigen kamer kunt blijven? Vaak kun je korting bedingen als je langere tijd blijft.

Je vliegt voor €150 heen en terug naar Lyon met KLM, maar je kunt er ook met de Thalys naartoe. In Lyon heb ik gebruik gemaakt van de trein, metro en bus en dit ging prima. Je kunt er ook heel goedkoop fietsen huren en fietsen langs de Rhôhne vond ik echt erg leuk.

Mocht je nog meer willen weten: laat het maar weten.
Alvast veel plezier!