Hoe reis jij door Frankrijk?

Hoe reis jij door Frankrijk? Met een reisorganisatie of zoek je alles zelf uit? Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Ik reis richting Frankrijk d.m.v. het gebruikmaken van een lifcentrale.

Wat is een lifcentrale ? :vak01:

1 like

Wij reizen door Frankrijk met een busje, nemen geen snelwegen en zien wel waar we overnachten.

1 like

Altijd alles zelf uitzoeken en reizen per auto door Frankrijk. Wij kunnen het niet hebben dat alles ons wordt voorgekauwd van vertrek tot terugkeer…zelf voorbereiden is al reizen op zich…het vraagt tijd maar je beleeft alles intensiever. Reizen per auto geeft je vrijheid en onbeperkte keuze-mogelijkheden.
Hetzij met reservaties op voorhand, hetzij vertrekken met een ruw geschetste route in het hoofd en we zien wel. Zo kunnen we wat langer verblijven op plaatsen die ons echt verrassen of waar we opnieuw graag naar toe rijden. Willen we een bepaalde regio grondig doorkruisen dan nemen we “heen” meestal een gedeelte vh traject via de snelweg en dan altijd de N of D-wegen.
Een enkele maal per trein aan een gunstig promotarief voor een citytrip.
(wat niet betekent dat wij nooit het vliegtuig nemen naar andere oorden).

Ik zoek zelf mijn weg hoor, dat is de voorpret.
Lees veel op forums en koop boeken met routebeschrijvingen.
Wij, motorrijders, hebben “grosser alpenstrassenfuhrer” die ons over ongeasfalteerde bergpaden laat rijden. Tentje achterop en wild kamperen en als je bekaf bent lekker een B&B.

Een liftcentrale?
Ik heb de volgende voor je: [EMAIL=“richard.van-tienhoven@wanadoo.fr”]richard.van-tienhoven@wanadoo.fr gevraagd of ze hun wekelijkse schema aan mijn mailadres zouden willen sturen.
En telkens doen ze dit met de nieuwste gegevens van reizigers die graag een lifter mee willen nemen om wat kosten te dekken (rond de 50 euro) van Ned. naar Fr. en ook weer andersom.
Je kunt a.d.h.v. het schema zien waar en wanneer je passende reisplannen uit kunnen komen.
Je kunt diegene mailen of bellen en dan is je lift dichterbij dan je denkt.
Véél geluk.
Enfoh.

Thuis lekker alles opzoeken, bekijken, aanpassen, nog eens alles onderzoeken. Dat geeft een boel voorpret. Wij reizen per auto naar Frankrijk en maken daar vaak gebruik van het openbaar vervoer.

Ik fiets. Afgelopen voorjaar van Biarritz (waar we met fiets en al naartoe vlogen) naar Maastricht (1700 km). Tent achterop. Over witte wegen en door slaperige dorpen. Veel contact met de bewoners. Af en toe een Chambre d’hotes. Op de fiets hoor je alles (de vogels, de wind), ruik je alles en zie je veel en veel meer. De campings zijn voor fietsers nooit vol. Ook al staat er een bordje “complet”, een klein tentje van fietsers kan er altijd bij. We zijn nog nooit weg gestuurd, integendeel. Ik ben al middelbaar, maar hoop het nog heel lang te doen.
Marianne

Ik reis door Frankrijk met mijn camper.

Info zoek ik op internet en verzamel ik op mijn sites zoals:

mijn camperFacebookgroep Vlaamse camper…
http://www.facebook.com/group.php?gid=37027762665

Wuala, over Frankrijk info per regio:
http://www.wuala.com/referral/6BG4GG4665BFJGHMPKB5

met FOTO’s : https://www.wuala.com/alaingorissen/Documents/camper/camper?key=j22wCVbuKuYX

Welkom !