Hoe is de stad Konya?

Wie is er in Konya geweest? Ik heb begrepen dat het niet zo’n mooie stad is. Is het toch de moeite waard?

het mevlana klooster is wel leuk om te bekijken en ik geloof dat ze er een heel beroemd museum hebben, maar voor de rest zou ik er niet te veel dagen (willen) doorbrengen.

het is vrij streng religieus en behalve als je daar interesse in hebt, zou ik zo enkele andere betere plakken kunnen opnoemen om te verblijven.

waarom overweeg je om daarnaartoe te gaan?

Ik zou er heen willen gaan rond de sterfdag van Rumi, als het Mevlanafestival plaatsvindt. Maar ik wil eerst graag weten wat de ervaringen van anderen zijn. Wie weet wat er rond die tijd zoal te doen is in de stad, behalve de dansende derwisj-shows?

als daar je interesse ligt, dan vermaak je je vast wel. voor de rest heb ik weinig info.

succes

Lieve Pammie,

Mijn naam is Hidayet Kiytik en kom uit Amsterdam en woon al 3 jaar in Konya. Mensen die denken dat Konya een saaie of niet leuke stad is, vergissen zich. Konya is een stad vol met historie. Mevlana Museum en de Dervishen ( bekijk het op Google bij afbeeldingen ). Want de meest mensen die naar de zee gaan, vervelen zich snel en willen terug naar Nederland toe. Mochten jullie ooit naar Konya komen, dan heb ik ook een hotel die zeker een aanrader is voor jullie. Geen sites vermelding als reklame voor eigen inkomsten(beheerdersingreep) Dit is mijn nummer alvast 0090 554 756 0298
Groetejs uit Konya
Hidayet Kiytik

Het Mevlana festival , is dat niet in december of is er nog een in een andere tijd?
Konya is best leuk. Niet voor weken maar 2 a 3 dagen is leuk. De musea , de omgeving en niet te vergeten de geweldige straten met kleine winkeltjes, mijn lievelingsplek in Konya.
Het is wel een stad die je niet in de winter moet bezoeken (mijn mening) omdat er dan idd buiten het mevlana festival niet veel te doen is. Om 5 uur zijn de mensen binnen en is er niks meer te doen.
Maar Konya is best leuk, anders juist.

@ll: Dit is een verzoek uit 2010, ik denk dat Pammie(die zich ook al afgemeld heet als lid) al lang geweest is…

ja, ik zag het ook maar toen had ik mijn reactie al verstuurt. Maar evengoed is Konya leuk.

en waar kom jij vandaan mr. of mevr. Nevrim?

Waarom wil je dat weten? Maar ik kom uit Nijmegen maar heb wel een link met Turkije/Konya en Antalya.