Hoe familie vinden; Au pair in Sydney?

Hoi Allemaal,
Ik wil graag eind augustus/begin september naar australie.
Ik twijfel nog over wat ik zal gaan doen, misschien reizen, maar au pair zijn in Sydney lijkt me ook geweldig.
Ik vraag me alleen af hoe ik het aan moet pakken om een familie te vinden die een au pair zoekt. Ik heb al een rondgekeken op internet, maar het lijkt me toch wel handig om het via een soort van bemiddelingsbureau te doen, zodat ik ook de zekerheid heb dat het goed geregeld is. Ik vind het niet erg om hiervoor te betalen, maar het moet niet al te duur zijn.
Ik heb al van iemand de naam ‘house-o-orange’ gekregen, maar heb hier eens naar gezocht op internet, en zij vragen 525 euro (75 euro inschrijfkosten en 450 euro voor de bemiddeling). Ik vind dit nogal veel omdat het alleen gaat om de koppeling van een au-pair aan een gezin.
Weet iemand misschien nog een bemiddelingsbureau? Of heeft iemand tips voor mij?

Ik zou het ook leuk vinden als je een berichtje achterlaat als jij ook van plan bent rond die tijd als au pair naar Sydney te gaan. Of als je au pair bent geweest in Sydney en wat over je ervaringen wil vertellen.

Groetjes Marleen

Heey,

Het is alweer een tijdje geleden dat je deze topic hebt geplaatst, dus misschien heb je zelf al iets gevonden. Maar ik vertrek over een week of 5 om als au pair te gaan werken in Sydney. Ik heb zelf een familie gevonden via internet www.aupair-world.net maar heb ook gekeken naar buro’s. Er is een buro die aussie au pair heet, is gevestigd in Sydney, die rekenen alleen kosten voor het gezin, dus voor jou is de inschrijving gratis.
Ik ben benieuwd of je plan doorgaat, als je gaat, laat het weten, misschien komen we elkaar wel tegen met de kids :wink:

Groetjes Nicole

Hee Nicole,
Bedankt voor je berichtje! Ik heb uiteindelijk ook een gezin gevonden via dezelfde site! Ik ga in september:). Tot wanneer ben jij daar? Anders kunnen we misschien een keer wat afspreken?
Ik ga samen met een ander meisje wat ik ook via internet heb leren kennen, en zij gaat ook als aupair.
Groetjess Marleen

Heej Nicole en Marleen,

Wat leuk dat jullie ook via aupair-world.net aan een familie zijn gekomen! Ik ook… Ik ga ongeveer rond dezelfde tijd als jullie! In welk gedeelte gaan jullie wonen en werken? Ik in Clovelly, vlakbij Bondi.

Liefs Niké
[EMAIL=“nikebrouwer@live.nl”]nikebrouwer@live.nl

Hee wat leuk dat jullie al een gezin gevonden hebben en er wellicht al zitten! Ik hoop in Januari naar Australië als au pair te gaan en heb me ook ingeschreven via aupair-world.net maar het schiet nog niet echt op en de tijd begint toch te dringen. Hoe is dat bij jullie gegaan? Hoeveel tijd heeft het jullie ongeveer gekost om een gezin te vinden, visum te regelen etc.?

Ik zit er zelf toch nog over te denken om misschien een bureau in te schakelen in de hoop dat dat de kans vergroot dat ik op tijd een gezin vind en het wat meer zekerheid geeft. Hebben jullie misschien nog ideeën over goede bureaus of bureaus waar ik me absoluut niet bij moet aanmelden?

Hopelijk hebben jullie wat tips en in ieder geval heel erg veel plezier de komende tijd!

Heey,

Ik had helaas een nogal nare ervaring met de familie, en ben na een week gillend vertrokken… Maar heb via people for people een hele leuke familie gevonden waar ik volgende week kan beginnen. Het nadeel alleen vanuit NL is, dat ze alleen mensen aannemen bij dat bureau die al in Sydney zijn…
Ik heb zelf trouwens een datum geprikt om te vertrekken en daar een familie naar gezocht, maar het was voor mij ook iets makkelijker aangezien ik hier familie heb om op terug te vallen… En ik heb eerst mn visa geregeld, en daarna pas mijn ticket geboekt. Zou toch lullig zijn als je visa af wordt gewezen en je een ticket hebt waar je niets mee kan (al moet je t volgens mij wel heel bont maken wil je afgewezen worden). Het regelen van het visum vanaf aanvraag tot toewijzing duurde in totaal trouwens maar een half uur, maar ik weet niet of dat normaal is, of een uitzondering… Succes met alles regelen en uitzoeken :slight_smile: