Hoe boekt men hotels in Argentinië?

We gaan in Januari (hoogseizoen dus) Argentinië bezoeken. Nu vroeg ik me het volgende af; gezien feit dat je ter plekke gunstiger je dollars/euros kan omruilen voor pesos, betekent dat feitelijk dat je zo min mogelijk de bankpas/creditcard moet trekken.

Echter; hoe deal je dan met hotels die je wilt reserveren? Of is dat ongeveer verwerkt in de prijzen die je op bookings.com enzo ziet?

Leuk dat je gaat, het is zo’n prachtig land! Afgelopen jaar heb ik voor het eerst het 3 maanden het land doorgereisd, normaal blijf ik in Buenos Aires hangen en heb toen de meeste hotels/hostels inderdaad van te voren vastgelegd bij booking.com. Sommige vroegen een aanbetaling, wat rechtstreeks bij de boeking van je creditcard afgaat. De rest kon ik vrijwel altijd cash in pesos voldoen. Die pesos had ik dan al wel gewisseld bij een kennis in BsAs. Ik liep dus wel de hele periode met een goedgevulde monybelt hahaha! Dus de prijzen die je op booking.com ziet hebben niks te maken met de blue (zwarte) pesos koers. Ik weet niet of je ook naar Salta gaat dan zou ik zeker gaan logeren bij Casa Hernandez! Super gehad daar.
En als je een goed veilig adres wilt hebben om je pesos te wisselen stuur me maar een bericht of struin dit forum maar door dan kom je hem vanzelf wel tegen ergens. Suerte!

De prijs die je via booking.com ziet is de officiële koers, dus inderdaad de slechtste. Je hoeft vrijwel nooit iets vooruit te betalen en kunt heel vaak 1 of 2 dagen van te voren kostenloos annuleren. Betaling gaat via creditkaart.

Succes!

Via Wereldwijzer app

Houd er wel rekening mee dat prijzen op booking.com exclusief IVA (BTW) zijn! Dus bij het uiteindelijke afrekenen komt er nog even 21% bij. Staat in kleine lettertjes bij de prijzen, maar verkijken veel mensen zich op en zijn dan boos als ze uiteindelijk een veel hogere prijs moeten betalen dan dat ze dachten.