HispanoMaya

Ik ben de coordinator van een schooltje genaamd Hispanomaya in het dorpje Todos Santos in Guatemala. Google maar even erover want het schooltje heeft geen geld voor een website, maar er zijn hier velen geweest (inclusief vele nl ers) dus je kan rustig hun reisverslagen lezen overal op internet (zo kwam ik ook aan dit baantje trouwens). Maar goed wat wij hier doen is het volgende; toeristen komen bij ons spaans of een maya indiaanse taal leren (meestal voor een week, hoewel sommigen langer blijven). en met dat geld betalen we het schoolgeld van de kinderen van de arme gezinnen. dus het is een win win situatie; jij leert een taal en hebt een superleuke vakantie en zij kunnen daardoor naar school gaan. naast je taal cursus, doen we ook aan hiking (prachtige omgeving daarvoor hier) en kennismaking met de locale cultuur. Vanaf november hebben we een vrijwilligers vacature voor lesgeven engels aan de lokale bevolking. Ikzelf ben dan ook een van de leraren en het wordt echt een mooi project als we meer leraren kunnen aantrekken. Je mag trouwens kiezen welke je doet; spaans leren of engels lesgeven of zelfs allebei.

Hierbij een belangrijk bericht; we hebben eindelijk een website. het is dankzij een donatie want zoals eerder genoemd hebben wij zelf het geld er niet voor aangezien we een non profit school zijn. het adres is www.academiahispanomaya.org. we zijn erg blij ermee want ik zie dat honderden mensen mijn advertentie gelezen hebben maar niemand gereageerd heeft, met onze website hoop ik dat mensen nu wel de stap durven te nemen en ons komen bezoeken want het gaat ons enkel om het schoolgeld van de kinderen hier. overigens is de website nog niet helemaal af maar belangrijke zaken als contact informatie etc staan erop.