Hiking in de Provence

Hoi,

Binnen 2 of 3 weken, gaan ik met de mama en papa, op vakantie.
We zouden graag een mooie hike doen in een bergachtig gebied.
Het mag niet te ver zijn, en vermits mijn moeder geen zin heeft in de sneeuw te ploeteren, dacht ik aan de Provence in Frankrijk.

Kent er iemand een mooie 3daagse hike in de provence?
M’n moeder heeft hoogtevrees, dus stappen naast een heel steilie helling of afrgrond gaat niet.

alvast bedankt

Sander

Hoi Sander,

Zoek eens [EMAIL=“ferme-de-felines@orange.fr”]ferme-de-felines op. Een prachtige B&B in 40 Hc ongerepte natuur aan de Gorges du Verdon. Doen!!! Het is er schitterend.

Groeten, Mikki

Sander,

Ten oosten van Aix En Provence heb je de Montagne Saint Victoire. Een prachtig gebied waar je minstens een week in kunt wandelen. Het is maar 1.000 m hoog, niet simpel maar ook niet gevaarlijk.

Tussen Avignon en Arles heb je Les Alpilles. Een wandelgebied van maar 330 m hoogte maar, zeer mooi om in te wandelen.

jullie zullen zeker je gading vinden daar!

Vriendelijke groeten,

Marc Jennes

:zon02:Le Mont Saint Victoires en Les Alpilles twee prachtige gebieden die mij het meest bekoren in de lente (van mei tot half juni) het kleinste bloempje staat in bloei en de natuur is er fris groen, nog niet verschroeid door de zon in de zomermaanden.

Les Alpilles bekoort mij als landschap het meest.
Als je van Saint Martin de Crau richting … Maussane-les-Alpilles en/of Les Baux de Provence rijdt (wel in die richting en niet omgekeerd) is het alsof Les Alpilles je als een halve maan omgeven… mooi om even halt te houden.

Vanuit** Les Alpilles** kan je ook onnoemelijk veel uitstappen maken:
van Avignon tot de Camargue en al wat er tussen ligt, Aigues-Mortes, de Vaucluse, Lubéron, …

De mooiste dorpen in de Alpilles zijn wel deze:
http://www.villagesdefrance.free.fr/dept/page13_alpilles.htm
en
http://www.saintremy-de-provence.com/autouralpilles.html

Les Baux de Provence: in het seizoen overrompeld door een massa toeristen, (ga na 20u als de winkels gesloten zijn of tegen 10 u 's morgens),
Eyguières, Eygalières (oud centrum op een heuvel), Orgon, Noves, Aureille (prachtig gelegen klein dorpje als een “stilleven” mooi verlicht 's avonds, je rijdt het dorp in via een laan met olijfbomen, Aureille heeft ook z’n moulin à huile), Fontvieille (maar druk bezocht : “Le Moulin” van Alphonse Daudet uit zijn boek “Les lettres de Mon Moulin” dat hij daar schreef), Le Paradou (met Santons-museum), Graveson (musée des arômes et du parfum), Saint Rémy de Provence.
Vooral Mouriès (toeristische dienst op het pleintje rechtover de kerk) en Maussane-les-Alpilles (toeristische dienst op het plein rond de kerk) zijn het centrum van de A.O.C. Olijfolie van La Vallée des Baux met verschillende olijfmolens waar je rechtstreeks deze kwaliteits-olijfolie kan kopen. Deze olijfolie wordt ook wel het “Groene Goud van de Alpilles” (l’Or Vert des Alpilles) genoemd.
In elk dorpje is er wel een restaurant maar Maussane heeft toch meer keuzemogelijkheid, verschillende restaurants in het centrum en verdere info bij de toeristische dienst.

Les Alpilles:
http://www.provenceweb.fr/f/alpilles/alpilles.htm