Het Wereldwijzer Reisverhaal November 2010

Commentaar (=dus geen vette druk):

De sjeik had het druk en nu niet direct tijd voor haar. Daarom het briefje met excuses samen met een uitnodiging voor een andere dag op een théeritueel in zijn paleis met rondleiding en om het haar zo aangenaam mogelijk te maken een gouden kredietkaart met onbeperkte uitgaven voor een vijftal dagen…maakt geld gelukkig? …het maakt het leven toch gemakkelijk…ze heeft dus wel ff dat wouw gevoel.

Om haar verblijf zo aangenaam mogelijk te maken stelt de attente sjeik haar een persoonlijke gids aan die haar komt afhalen in het Al Qasr Hotel een uitgestrekt paleis uit duizend-en-één nacht aan zee, doorsneden door mysterieuze kanaaltjes met vervoer van en naar de kamers per gordel; (dit hotel heeft toch meer charme dan het futuristisch Burj al Arab Hotel 321m hoog in zee waar de gasten met een Rolls Royce worden opgehaald van het vliegveld. Bij aankomst wordt de gast op de brug verwelkomd met steekvlammen. Interieur is vrijwel geheel met bladgoud bedekt).

De gids is ijverig in de weer voor Anne. Ze is trouwens een mooie en pittige jonge dame met weelderige lange blonde haren en blauwe ogen iets waar zowel de gids als de sjeik niet onverschillig voor blijven.
Hij gidst Anne vd ene verrassing naar de andere in Dubai…ze heeft ogen en tijd tekort.
Anne wil ook wel eens die golden kredietkaart gebruiken in de Mall of the Emirates: grootste winkelcentrum van het Midden Oosen waar alle Westerse en Oosterse topmerken er een winkel hebben.
Maar wat haar helemaal overweldigd is dat dit winkelcentrum ook een van de grootste overdekte skipistes ter wereld herbergt…het verlangen en de droom van Anne die op een maandagmorgen begon in de Metro op weg naar haar werk…voorlopig salut Alpen…hier ligt momenteel mijn droom alhoewel ik de puurheid vh landschap en de zuivere lucht mis.

Na enkele dagen intens genieten in Dubai wil ze toch een dagje niksen…ze ontvangt een telefoontje van de sjeik…

Wie verlegt de horizonten of vervolgt het reisverhaal van Anne ???

…tijd om te kunnen verbeteren binnen de 10’ is voorbij:

typfout in voorgaande post:

lees …**gondel **ipv gordel

(of kan een administrator dit alsnog verbeteren?)

Hoi Anne,sorry moet voor dringende zaken naar Bangkok,ga je niet mee het is maar voor een paar dagen,zegde de sjeik!
Wow,zegde Ann,Bangkok daar ben ik nog nooit geweest…
S’morgens even mijn zaakjes afhandelen en in de namiddag kunnen we gaan shoppen en daarna een heerlijke "Thaise massage"om tot rust te komen…de volgende aub!!

Oei, reageert Anne met al dat nieuws over die overstromingen en regen, is dat nu wel een goed idee; maar de sjeik geeft haar vertrouwen: zou ik gaan als het een twijfelachtige toestand was, het ergste lijkt voorbij en Anne haar enthousiasme is groot want inThailand is ze nog nooit geweest en tijdens de vlucht denkt ze aan een aantal plaatsen die ze graag zou bezoeken:
-enkele tempels zoals de Smaragdgroene Boeddha bij het Koninklijk Paleis
-Koninklijk Paleis van Bangkok: in gezelschap ve sjeik moet dat wel mogelijk zijn
-enkele winkelcentra: Central World, MBK Center, The Emporium, Pantip Plaza
-die gouden kredietkaart dient toch voor iets denkt ze…hiermee wil ze naar de juweliers in de stad
-Chatuchak Weekend Market, 's werelds grootste markt
-Thwet-bloemenmarkt
-misschien eens naar de drijvende markt
-even uitrusten in een park in de stad

zo verlegt Anne weer haar horizonten en denkt benieuwd: waar zal ik slapen vannacht?